Наша діяльність

Вчимося спілкуватися

28.09.2016 з учнями 1-Б курсу було проведено тренінг спілкування, метою якого було розвиток довіри й чуйності, вміння висловити свої почуття, розвиток толерантного ставлення до однокласників.

В процесі виконання вправ «Сьогодні я схожий…», «Напис на футболці», «Я очима інших», «Портрет щасливої людини», «Друзі це…» першокурсники краще пізнавали один одного, розвивали позитивне ставлення до себе , формували позитивний образ самого себе. В процесі тренінгу діти зрозуміли, як важливо в спілкуванні чути один одного, вміти почути головне, що хоче сказати співрозмовник, будувати діалог так, щоб він був конструктивним.

 

Тренінгове заняття

18.04.2016 р. з учнями 4-М курсу було проведено заняття з елементами тренінгу,  де діти визначали свій емоційний стан  і те, наскільки їх очікування від життя відповідають тому , як ідуть його справи в дійсності.

А вам цікаво це знати?

Тоді спробуйте .

Де на цьому дереві ви зараз відчуваєте себе? Хто з цих чоловічків більше всього зараз схожий на вас? А на кого з них ви б самі зараз хотіли бути схожим?

 

 

Тренінг для учнів «Мій клас»

Тренінг для учнів «Мій клас», з учнями 1 курсу проводився з метою формування в учнів навичок толерантного спілкування з однолітками та формування сприятливого соціально-психологічного клімату в учнівському колективі.

Учні створювали портрети:

«Ідеальний клас перед уроками»,

«Ідеальний клас після уроків»,

«Ідеальний клас на контрольній»,

«Ідеальний клас на перерві»,

та назвали свій клас дружнім, творчим, світлим, красивим і трішечки галасливим, мабуть тому, що всі хочуть бути почутими.

 

Тренінгове заняття з учнями 2-Б курсу

Спілкуючись один з одним, ми навіть не замислюємось над тим, скільки факторів та нюансів впливає на процес спілкування.

Що ж відбувається? Ми зустрічаємо людину, сприймаємо її, спілкуємось та взаємодіємо з нею за допомогою мови, жестів. Від того, наприклад, яке перше враження справить на нас людина, як ми побудуємо сам обмін інформацією, залежатиме успіх спілкування.

Під час тренінгу ми моделювали ситуації, що заважають учням спілкуватись безконфліктно. Найбільш  запам’яталась учасникам тренінгу вправа «Я – повідомлення», тому що важливо вміти проявляти толерантність під час спілкування. Це передбачає не тільки прийняття іншого, а й уміння підтримати його  і допомогти йому. В конфліктній ситуації, коли людина переживає сильні негативні емоції, з'являються проблеми з їх вираженням. Одним з ефективних способів вирішення цієї проблеми є усвідомлення своїх почуттів і здатність сказати про них партнеру. Саме цей спосіб самовираження і називається «Я-повідомленням».

 

Творити добро - значить бути щасливим...

16.10.2015 р. з учнями 1 курсу було проведено тренінгове заняття на тему «Добро в тобі» з метою допомогти дітям усвідомити, що добро так необхідне кожній людині,  та навчити нести добро іншим через добрі справи, сприяти вихованню в них активної життєвої позиції.

Найбільше сподобалася дітям вправа «Гімн імені», де учні розвивали навички самопрезентації, формували позитивну самооцінку.

А ще на підтвердження простої істини, що від добрих справ ми почуваємося щасливішими, кожен з присутніх подумав про одну хорошу справу, яку він може зробити найближчим часом, щоб комусь стало легше,  щоб було приємно, що світ став трішечки кращим.

А на закінчення  згадали народну мудрість: «Людина живе лише один раз, і так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе. Людина починається з добра. І творити добро - значить бути щасливим».
Тому й завершили заняття продовженням фрази «Я бажаю собі і всім вам..."

 

Тренінг «Навички конструктивного виходу з конфліктної ситуації»

18. 05. 2015 року з учнями 2- М курсу проходило тренінгове заняття з набуття навичок конструктивного виходу з конфліктної ситуації.

Чи помічали ви, що в різних конфліктних ситуаціях ми поводимо себе інколи за схожою схемою, а інколи абсолютно нетипово? В один момент ми бурхливо реагуємо, красномовно  висловлюємося, доказуємо свою точку зору, в інший – мовчки сприймаємо все як даність без якихось особливих емоційних виявів. З одними людьми нам легко вирішувати непорозуміння, ми знаходимо спільну мову та приходимо до компромісу, а конфлікти з іншими - здаються нам абсолютно не вирішуваними та всепоглинаючими.

Чому так стається? Справа в тім, що в кожній конкретній ситуації, в кожному конкретному спілкуванні з іншими людьми, в кожному життєвому моменті ми обираємо для себе (свідомо чи несвідомо) якийсь конкретний стиль поведінки. Відповідно цьому стилю ми взаємодіємо з оточуючими, представляємо самих себе, досягаємо (чи не досягаємо) своєї мети. Цей стиль є індивідуальним та таким, що об’єднує загальний характер конфліктної ситуації, що виникла, а також ставлення до неї  інших учасників конфліктної ситуації.

Учасники поділились своїм досвідом виходу з конфліктної ситуації і прийшли до висновку, що який би Ви не обрали для себе стиль поведінки під час тієї чи іншої конфліктної ситуації, спілкуючись з тими чи іншими людьми, важливо зрозуміти, що кожен з цих стилів ефективний тільки в певних умовах і ні один з них не може бути виділений як найкращий.

Разом виробили рекомендації, як діяти в конфліктній ситуації:

  1. Щоб контролювати ситуацію, потрібно залишатися спокійним.
  2. Наполягай на своїй думці під час конфлікту, але не «тисни» на співрозмовника.
  3. У суперечці вмій вислухати співрозмовника до кінця.
  4. Поважай почуття інших людей.
  5. Будь-яку проблему можна розв'язати.
  6. Будь уважнішим до людей, з якими спілкуєшся.
  7. Не гнівайся, посміхнися.
  8. Почни свій день із посмішки.
  9. Подивися на інших: у тебе й оточуючих так багато спільного.
  10. Озирнись на свого кривдника — можливо, він просто потребує твоєї допомоги.
  11. Завжди уважно вислуховуй свого співрозмовника.
 

Тренінгове заняття «Життя – найвища цінність людини»

З учнями першого курсу практичним психологом ліцею проводилося тренінгове заняття «Життя – найвища цінність людини», де учні вчились цінувати власне життя, визначати життєві цінності і планувати своє майбутнє.

Найбільш сподобалась учням гра-діагностика «Синій птах». Птах – це символ удачі. Він показує, яка реакція учасника на труднощі й невизначеність у реальному житті.

Планували свої життєві перспективи, визначали риси та вміння , необхідні для втілення мрій виконуючи вправу «Машина часу».

 

Добро в тобі

10.10.2014 тренінгове заняття з учнями 3- Б курсу «Добро в тобі», метою якого було допомогти учням усвідомити, що добро потрібне кожній людині; вчити їх тому, що через добрі справи можна нести добро іншим.

Найбільш сподобалась учням вправа «Мішок щастя», де вони формували в собі усвідомлення життєвих цінностей як основи бачення власної життєвої перспективи.

 

Шляхи самопізнання та саморозвитку особистості

01.10.2014.з учнями 2–М курсу було проведено тренінгове заняття „Шляхи самопізнання та саморозвитку особистості”.

Мета: розкрити суть поняття „особистість”, показати шляхи самопізнання, самовизначення, саморозвитку і самореалізації особистості, спонукати дітей до правильного вибору в житті. Діти давали відповіді на запитання:

  • У чому полягає суть і сенс людського життя?
  • У чому таємниця появи людини в цьому світі?
  • Яке її призначення?
  • Як співвідноситься її життя суспільної істоти з особистою життєвою долею?

Чи може людина будувати життя за своїм власним сценарієм, або ж її життя наперед визначене якимись зовнішніми силами?

Ці запитання – вічні.

Пізнання людиною самої себе, таємниць свого життя – сягає вглиб століть. За переказом Платона, сім мудреців Стародавньої Греції, зійшовшись в храмі Аполлона в Афінах, написали на ньому: ”Пізнай самого себе!”

Юність – це вік, коли людина робить одне з найважливіших своїх відкриттів – саму себе.

Нікому не дано вичерпно пізнати свій потенціал і визначити майбутнє, та все ж кожному до снаги накреслити власний шлях створення себе.

 

Позитивний образ «Я»

24.01.2014 з учнями 3-М курсу було проведено тренінгове заняття «ПОЗИТИВНИЙ ОБРАЗ «Я».

Метою якого було  формування вміння знаходити позитивне в собі та в інших, здатність говорити про своє позитивне ставлення до себе, сприяти розумінню власних почуттів та їх вербалізації.

Найбільше учням сподобалося заселяти однокласників в замок, який вони намалювали, враховуючи відповіді  тих на запитання: «Чи агресивні ви?», «Чи вважаєте ви себе відкритою людиною?», «Хто для вас є значущою людиною»? В результаті були сформовані правила, які допомагають зрозуміти інших людей..

 

Тренінгове заняття з учнями 1-М курсу “Як уникнути конфлікту“

Метою заняття було ознайомити учнів з особистісними передумовами конфліктної поведінки, необхідністю гнучкого застосування різних стратегій і тактик у конфліктах, виробити навички конструктивного спілкування.

У сучасному жорстокому світі усі ми досить часто страждаємо від невміння спілкуватися , ми не чуємо один одного, не бачимо радощів або страждань іншої людини, яка знаходиться поруч.

Отже, здатність спілкуватися- це дар чи те , чого можна навчитися?

Людина народжується і живе в оточенні людей, певним чином налагоджує контакти , виконує суспільну діяльність .

Але іноді наступає час, коли відносини між людьми черствішають і люди не вміють спілкуватися.

Спілкування- це головна діяльність підліткового віку.

Здатність спілкуватися передбачає:

А) бажання налагоджувати контакт з оточенням “ Я хочу!”;
Б) вміння організувати спілкування: “Я вмію!”

- вміння слухати співрозмовника;
- вміння емоційно співчувати;
- вміння розв”язувати конфліктні ситуації.

Визнання норм і правил, яких необхідно дотримуватись при спілкуванні з оточенням „ Я знаю!”

По тзакінченню заняття учні висловили свої думки, суть яких полягала в тому, що значну частину нашого часу ми проводимо в ліцеї, спілкуємося з великою кількістю людей: і дорослих, і дітей. Ми повинні вміти дружити, уміти вибачати один одного, бо якось останнім часом люди у пошуках матеріальних цінностей трохи забувають про духовні основи, які завжди є святими.

 

Тренінгове заняття з вироблення навиків активного слухання

12.09.2013 року з учнями 2–М курсу було проведено тренінгове заняття з вироблення навиків активного слухання, при якому виявляється чудова закономірність: розділена радість подвоюється, розділене горе зменшується вдвічі.

З цим погодились і Поліщук Карина та Богач Катя, які намагались поговорити між собою, повернувшись спинами одна до одної, коли одна з них сидячи слухала іншу , яка стояла, дійшовши згоди, що найкраще домовитись, якщо ви повернуті доспіврозмовника  ваші очі знаходяться на одному рівні.

 

Батьківські збори 2-Б курсу

04.09. 2013 року відбулися батьківські збори  2-Б курсу, де з батьками обговорили особливості підліткового віку, тому що 13-14 років психологи називають «найважчими двадцятьма чотирма місяцями в житті», і саме в цей час невпевненість в собі і відчуття неповноцінності досягає піку при максимальному тиску соціального середовища. Батькам були надані рекомендації:

1. Не  навчайте того, з чим ви не обізнані, не соромтеся, якщо чогось не знаєте. Пообіцяйте з цим питанням розібратися й обов'язково це зробіть.
2. Не сприймайте дитину як свою власність, не ростіть її для себе. Ваша мета – виховати її для життя серед людей.
3. Довіряйте дитині. Розтлумачуйте те, що вона робить, з кращого, а не з гіршого боку. Залишайте за нею право на помилки. Тільки припускаючись помилок, дитина набуває вміння самостійно їх виправляти.
4. Не ставтеся до дитини зневажливо. Людина змалечку повинна відчувати свою значущість. Лише тоді з нею виросте творча, впевнена у своїх силах, відповідальна особистість.
5. Будьте терплячими , ставтеся терпляче до дитячих поривів; по-перше: розвиток особистості-випробування не лише для вас, батьків, але й для самої дитини. Виховуйте її вимогливою любов'ю. По – друге: ваша нетерплячість – ознака слабкості, перший показник невпевненості у собі.
6. Будьте послідовними у своїх вимогах, однак запам'ятайте: успіх у вихованні досягається не покаранням, а  стабільністю обов'язкових для виконання правил, спокійним тоном спілкування, неквапливістю.
7. Потурбуйтеся про те, аби ваша дитина накопичувала досвід у спокійному темпі. Дозволяйте їй відпочивати від ваших розпоряджень, зауважень, наказів. Нехай син або донька потроху вчаться самостійності.
8. Виключіть зі своєї практики вислів :» Роби, як я наказав», замініть цю форму вимог іншою: «Роби, тому що  не зробити цього не можна, це принесе користь». Дитина має звикнути діяти не за вказівкою (навіть батьківською), а тому, що це доцільно, розумно.
9.Оцінюючи дитину, кажіть їй не тільки про те, чим ви особисто незадоволені, а й про те, що вас у ній радує. Ніколи не порівнюйте свою дитину із сусідською, з її друзями, однокласниками. Порівнюйте, якою вона була вчора та якою є сьогодні. Це допоможе швидше опанувати ази батьківської мудрості.
10. Пам'ятайте,  що для дитини ваше ставлення до своїх батьків є найкращим прикладом того, як треба ставитися до вас!
11.Організовуйте сімейне життя таким чином, щоб не лише ви мали обов'язки перед дитиною, а й вона перед вами. Дайте їй зрозуміти, що ви також потребуєте її посильної допомоги.

 

Години психолога

А ось  з учнями перших курсів 18 і 25  вересня  було проведено годину психолога «Комп’ютерна залежність. Розбір польотів», де діти прийшли до висновку, що комп’ютер не замінить радості від спілкування з друзями, не сприятиме розвитку комунікативних якостей, сприйняття і взаєморозуміння, які виключають насилля.

 
«ПочатокПопередня12НаступнаКінець»

Сторінка 1 з 2