Головна Експериментальна робота
Експериментальна робота

Про завершення дослідно-експериментальної роботи

Наказ Міністерства № 877 від 28.07.2014 "Про завершення дослідно-експериментальної роботи на базі Смілянського природничо-математичного ліцею Смілянської міської ради Черкаської області"

 

НАКАЗ Міністра освіти і науки України І. Вакарчука

Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі Смілянського природничо-математичного ліцею Смілянської міської ради Черкаської області


З метою створення моделі сприятливого освітнього середовища загальноосвітнього навчального закладу з формування життєтворчих компетентностей учнів


НАКАЗУЮ:

  1. Схвалити ініціативу педагогічного колективу Смілянського природничо-математичного ліцею Смілянської міської ради Черкаської області (директор Гнідая С.А.) та затвердити Заявку на проведення дослідно-експериментальної роботи за темою "Створення сприятливого освітнього середовища як фактору формування компетентного випускника сучасної школи" (додаток 1).
  2. Підтримати клопотання Головного управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації (лист від 06.11.09 р. № 1993-02), рішення Комісії з питань інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (додаток 2) та надати Смілянському природничо-математичному ліцею Смілянської міської ради Черкаської області статус експериментального навчального закладу всеукраїнського рівня.
  3. Затвердити Програму дослідно-експериментальної роботи за темою "Створення сприятливого освітнього середовища як фактору формування компетентного випускника сучасної школи" на 2009-2015 роки (додаток 3) та Програму І (підготовчого) етапу дослідно-експериментальної роботи на 2009-2010 навчальний рік (додаток 4).

 

07.12.2009

 

Суть педагогіки життєтворчості – у новому посібнику

У XXI столітті все виразніше постає проблема зростання та ускладнення вимог суспільства до життєдіяльності індивіда. Людина стає все більш відповідальною за власне життя.

Кожна дитина – проект світу. І несе вона в собі особливу місію.

У цих глибоких за змістом словах закладено суть педагогіки життєтворчості, яка спрямована в ХХІ ст., коли перед людством постає завдання – створити собі нову сутність, оскільки бути людиною – означає стати нею, і це – нескінченний процес самотворення.

Саме ці актуальні питання сучасності  та погляди на їх вирішення викладено у практико-зорієнтованому посібнику «Проектна діяльність у контексті становлення життєвого простору особистості».

Його видання – дуже велика подія для ліцею. Адже світ побачила книга, яка є результатом кропіткої роботи усього колективу закладу в рамках роботи І та ІІ етапів

Всеукраїнського експерименту «Створення сприятливого освітнього середовища як фактору формування компетентного випускника сучасної школи».

У посібнику  розкриваються змістові, технологічні, виховні та управлінські аспекти діяльності ліцею у контексті педагогіки і психології життєтворчості особистості,    тому й  адресоване воно освітянам та усім, хто сповідує ідеї інноваційної школи як простору саморозвитку особистості.

Над його створенням творчо працював увесь колектив закладу під керівництвом  наукового керівника дослідно-експериментальної діяльності, кандидата історичних наук І.Г. Єрмакова, директора ліцею С.А. Гнідої та заступника директора з навчально-виховної роботи Л.О. Хуртенко, адже створювався він на замовлення Інституту  інноваційних технологій і змісту освіти.

На актуальні і животрепетні питання становлення та інноваційного розвитку відповідає запропонований посібник, в якому обґрунтовуються концептуальні засади педагогіки і психології життєтворчості, моделювання, інноваційного розвитку школи життєтворчості як унікального феномену розвитку педагогічної думки, а також розкриваються уроки формувальних експериментів щодо створення інноваційної школи.

Тож запрошуємо до діалогу, партнерства і співтворчості. Адже усі ми – діти школи. А саме вона повинна навчити мислити, проектувати, досліджувати, досягати життєво значущого результату.

Величезна та щира подяка міському голові м.Сміли Вадиму Володимировичу Решетняку за фінансову підтримку у здійсненні видання .

 

Формування компетентностей

У вересні 2006 року педагогічний колектив ліцею розпочав дослідно-експериментальну роботу з теми "Методики формування компетентної особистості для життя в інформаційному  суспільстві". Вже у жовтні того ж року ліцей став експериментальним закладом обласного рівня саме з цього питання. В грудні 2008 року ми плануємо завершити тривалу роботу випуском посібника.

Формулювання теми дослідно-експериментальної роботи: «МЕТОДИКИ РОЗВИТКУ КОМПЕТЕНТНОЇ ОСОБИСТОСТІ ДЛЯ ЖИТТЯ В ІНФОРМАЦІЙНОМУ СУСПІЛЬСТВІ»