Ліцеїст №46

 

Дорогі ліцеїсти, батьки наших дітей, вчителі і всі працівники ліцею!

Від усього серця вітаю вас із Днем знань, з початком нового навчального року! Знову кожен ранок повниться мелодійними звуками ліцейного дзвоника. Знову вулиці нашої Сміли розквітли від дитячого щебету, юнацьких посмішок та чарівної хуртовини осінніх айстр. Ностальгічні погляди дорослих, душевний щем, смуток і радість – переплелися разом.

Розпочався новий навчальний рік.

Яким він буде для ліцейної родини?

Дуже хочеться щоб цей навчальний рік був такий же плідний, результативний, цікавий, знаковий як попередній. Що заплановано? У жовтні святкуватимемо 100-річчя приміщенню, в якому ми навчаємось – ще дуже багато треба встигнути зробити. Прагнемо до свята відкрити музей. Після успішного захисту підготовчого етапу всеукраїнського експерименту за темою «Створення сприятливого освітнього середовища як чинника виховання компетентного випускника сучасної школи, розпочинаємо роботу на діагностико-концептуальному етапі. Починаємо працювати у європейській освітній програмі «Навчаймося разом», яка сприяє встановленню тривалих партнерських зв’язків між школами Великої Британії та школами понад 60 країн світу. Впроваджуємо новий курс «Комп'ютер та спільнота». Олімпіади, конкурси, турніри, конференції, семінари, подорожі, зустрічі…

Що очікуємо від нового навчального року?

Високої результативності навчально-виховного процесу!

Тож нехай новий навчальний рік принесе всім великі успіхи та здобутки, розкриє перед ліцеїстами нові можливості пізнання себе і світу, вчителям принесе задоволення від оцінки їхньої праці, а батькам – упевненість в успіх своїх дітей. Бажаю всім любові й миру, взаєморозуміння і взаємопідтримки, утвердження і визнання!

З любов'ю
директор ліцею Софія Анатоліївна



Навчаймося разом!

28-29 червня цього року я, як директор ліцею, та учитель англійської мови Ярмиш Т.Є. були запрошені до резиденції посла Великої Британії в Україні.
В урочистій обстановці відбулося підписання Меморандуму між Британськими Радами в Україні та МОНУ про участь України у європейській освітній програмі «Навчаймося разом», яка сприяє встановленню тривалих партнерських зв’язків між школами Великої Британії та школами понад 60 країн світу.
У цьому проекті Україну представлятимуть 10 шкіл. Наш заклад, пройшовши дуже складний відбірковий конкурс, виборов честь представляти центральний регіон України в цьому проекті.
Уявіть Європу як одну велику гомінку школу з англійською мовою навчання. Згідно з рівнем знань учнів школу поділено на класи. З нового навчального року Україна та Угорщина навчатимуться в одному класі: учні та вчителі загальноосвітніх (середніх) шкіл цих двох країн-»сусідок» вивчатимуть англійську мову, історію та культуру Великої Британії, так би мовити, на практичному і прикладному рівнях – у британській школі-«побратимі». При цьому навчальний процес оплачує британська сторона, а це – непогана альтернатива недешевим англійським курсам та освітнім літнім таборам.
Як зазначив посол Великої Британії Лі Тернер, окрім навчального моменту важливим є діалог культур, спілкування молодого покоління з різних куточків Європи, можливість вивчити англійську мову для небританських учасників програми. Подібну практику нинішній дипломат проходив у свої шкільні роки.
Заступник міністра освіти Борис Жебровський, підписуючи меморандум про вступ України до програми «Навчаймося разом!», зазначив: «Ми все частіше говоримо про єдиний освітній простір. І зрозуміло, що весь розвиток цивілізації, інформаційна і транспортна революція, практична відсутність кордонів – це призведе до того, що, навіть не запитуючи свою родину чи дозволу влади, молоді люди будуть вільно пересуватися, знайомитися, вчитися. Тому нам залишилось лише відпрацювати деталі, контури цього єдиного освітнього простору. Найбільше можливостей, будь-яких, є сьогодні в Європі».
Голова представництва Британської ради в Україні Маргарет Джек нагадала, що до участі у програмі долучені справді кращі – школи, учні, педагоги.
Саме через партнерство між школами, програма будує стосунки між молоддю різних країн на принципах взаєморозуміння та довіри задля створення більш безпечного світу у майбутньому.


Метою програми є розбудова шкіл, у яких вивчаються та визнаються різні культури. Програма створювалась у співпраці з керівниками освіти, управліннями освіти та освітянами з усього світу.
Програма «Навчаймося разом» уже доступна у 20 країнах Європи.
Переваги програми:

  • Молодь навчається разом з однолітками з різних культур і спільнот.
  • Спираючись на принципи залучення, програма допомагає розвивати міжкультурне взаєморозуміння та уміння жити та працювати у глобальному просторі.
  • Учителі та керівники шкіл отримають підтримку у розвитку міжнародних партнерських зв’язків та інтеграції глобального виміру в навчальні програми, а також у більш широкі стратегічні плани. Таким чином вони зможуть збагатити зміст освіти молоді, удосконалити свою професійну майстерність та зробити вагомий внесок у досягнення загальношкільних цілей.

Програму «Навчаймося разом» підтримують управління освіти кожної країни і вони ж координують роботу шкіл у групах. Це дозволяє зосередити увагу на національних пріоритетах, допомагає досягти ключових освітніх цілей та робить партнерські зв’язки довготривалими.
Пропозиції програми:

  • підтримка шкіл та управлінь освіти у встановленні міжнародних партнерських зв’язків
  • фахове удосконалення для вчителів та керівників шкіл
  • розвиток лідерських умінь та міжкультурної свідомості молоді
  • визнання через систему Міжнародної акредитації шкіл
  • «Навчаймося разом» онлайн — допомога у розвитку та підтримці партнерства.

Я сподіваюся, що участь у проекті моїх ліцеїстів та вчителів ліцею буде такою ж цікавою, захоплюючою, плідною та результативною, як і в проекті «Школа майбутнього». І ми зможемо розширити географію своїх закордонних подорожей та налагодити добропартнерські стосунки з колегами та учнями інших країн Європи.



Випускники ліцею - студенти вишів України.

Напередодні Першого вересня всі навчальні заклади нашого міста підводять підсумки минулого року та підсумовують здобутки.

Хочу сказати, що для ліцею минулий рік був насичений цікавими справами та результативною участю ліцеїстів у різного роду інтелектуальних змаганнях, конкурсах та проектах.

Однак, чи не одним з найвагоміших показників роботи педагогічного колективу є результати навчальної діяльності учнів, підсумки державної підсумкової атестації та вступ випускників до вищих навчальних закладів за результатами зовнішнього незалежного оцінювання. З трепетом та нетерпінням ми чекали закінчення цьогорічної вступної кампанії, щоб довідатись, де ж продовжать навчання наші вихованці. І ось, маючи попередню інформацію, хочемо поділитися своєю радістю з міською громадою. Наші випускники –студенти самих престижних та відомих навчальних закладів України. Вони поповнили студентську спільноту Київського національного університету культури і мистецтв, Київського національного університету ім. Т. Шевченка, Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут», Київського медичного університету ім. Богомольця, Київського економічного національного університету, Києво-Могилянської академії, Дніпропетровської академії таможенної служби, Черкаського державного технологічного університету, Київського університету ім. Б. Грінченка, Дніпропетровського національного університету ім. О. Гончара, Київського національного аграрного університету, Черкаського державного університету ім. Б. Хмельницького, Дніпропетровської державної медичної академії та інших.

З гордістю зазначаю, що більшість наших випускників обрали саме той профіль подальшого навчання за яким вони навчались у ліцеї, а саме: математика, фізика, біологія та хімія.

Ми гордимося нашими випускниками та зичимо їм подальших успіхів у навчанні. Сподіваємось, що вони гідно нестимуть звання випускника Смілянського природничо-математичного ліцею.

Заступник директора
з навчально-виховної роботи А.С. Бурсевич.

 



ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА РОБОТА В ЛІЦЕЇ

7 грудня 2009 року, згідно наказу міністра освіти і науки Івана Вакарчука "Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі Смілянського природничо-математичного ліцею Смілянської міської ради Черкаської області", ліцей став експериментальним майданчиком всеукраїнського рівня. Тема експерименту: "Створення сприятливого освітнього середовища як чинника формування компетентного випускника сучасної школи". Протягом 5 років педагогічний і учнівський колективи разом з батьківською громадою будуть працювати над створенням моделі випускника сучасної школи, випускника ліцею. Цим наказом науковим керівником експерименту призначено старшого наукового співробітника лабораторії педагогічних інновацій Інституту інноваційних технологій, кандидата історичних наук Єрмакова Івана Гнатовича.

Протягом грудня-травня педагогічний колектив працював у постійнодіючому семінарі на чолі з Іваном Гнатовичем з питання життєтворчих компетентностей. Тривала кропітка робота над вивченням та аналізом існуючих моделей випускника в країнах світу та України. З цього питання відбувся науково-практичний семінар, в результаті якого була створена модель компетентного випускника ліцею.

У червні директор ліцею С.А. Гнідая звітувала про роботу педагогічного колективу в І етапі експерименту на Комісії з питань інноваційної діяльності та дослідно-експериментальної роботи загальноосвітніх навчальних закладів Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України, яку очолювала  Світлана Володимирівна Кириленко, начальник відділу моніторингу освітньої діяльності та педагогічних інновацій Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України.

Члени комісії схвалили і зарахували звіт педагогічного колективу ліцею, який презентувала під час захисту Софія Анатоліївна,  високо оцінили роботу усього колективу у І (підготовчому) етапі експерименту та побажали успіхів у подальшій роботі.

Робота в експерименті триватиме і в цьому році. Нові завдання, нове бачення, науковий підхід до навчально-виховного процесу…

Заступник директора
з навчально-виховної роботи Л.О.Хуртенко



Літня управлінська школа

Асоціація «Відроджені гімназії України», за сприяння управління освіти м. Мукачево, 23-28 червня 2010 року проводила літню управлінську школу «Сучасний менеджмент освіти: досягнення, проблеми і перспективи» (з досвіду роботи керівників закладів нового типу Закарпатської області. Учасниками школи були директори та заступники директорів з навчально-виховної роботи шкіл нового типу з усіх регіонів України. З ліцею в цьому заході пощастило взяти участь заступнику директора з навчально-виховної роботи Хуртенко Лесі Олексіївні.

Протягом 4 днів гості мали змогу відвідати провідні навчальні заклади нового типу Закарпаття, які презентували свою діяльність. Гостинно приймали всіх у Мукачівській гімназії, в Українській гімназії м. Берегово та в Ужгородській спеціалізованій школі №5. Керівники цих закладів охоче ділилися досвідом організації управлінської діяльності у своїх школах. Приємним було й те, що з учасниками літньої школи спілкувалися очільники міст – міські голови Мукачево та Берегово, начальники управлінь освіти Мукачево, Берегово та Ужгорода.

Окрім навчання, організаторами була добре продумана й культурна програма: відвідання історичних місць, пам’яток природи та архітектури, знайомство з містами, які відвідували учасники літньої школи. Надовго залишаться в пам’яті чудові Ужгородський замок та замок Паланок (поблизу Мукачево), гарна архітектура цих давніх міст, термальні джерела м. Берегово, а особливо пам’ятною була екскурсія до озера Синевір та водоспаду «Шепіт». Знайомство з побутом Закарпаття, смак гуцульських страв, приготованих на відкритому вогнищі у колибах, чудова природа того краю доповнили гарні й незабутні враження від поїздки. Нові знайомства з керівниками закладів, що були учасниками літньої школи, обмін враженнями та досвідом організації управлінської діяльності в їхніх установах доповнили отриману інформацію і допоможуть додати новизни в роботі ліцею.

Прес-центр ліцею.