Ліцеїст №32

Калейдоскоп подій

  • Питання екології є досить актуальним в наш час. Протягом канікул учні ІІ-М курсу (9 класу) вивчали питання забруднення навколишнього середовища. Результати роботи було висвітлено під час проведення уроку-конференції, де учні мали нагоду виступити з найбільш болючими питаннями та обговорити свої дії, якими можливо допомогти довкіллю. Роботи учасників можна переглянути за адресою http://mtn.e2bn.net/satw_central Region ?Science Across the World, News? Latest або Archive
  • У своєму житті ми виконуємо різні ролі: батьків, дітей, учителів, керівників, але найчастіше ми виконуємо роль споживача.
    У різноманітті сучасних продовольчих товарів дуже легко розгубитися, тому останнім часом в Україні дуже гостро стоїть питання складу харчових продуктів, вмісту Е-добавок та  інших речовин.
    Отже, Що ми їмо?
    Таке проблемне питання поставили перед собою учні ІІ-М та ІІ-Б курсів. Кожна групка маленьких дослідників обрала для аналізу різні популярні серед молоді продукти харчування, такі як жувальні гумки, шоколадні батончики, сухарики, печиво в індивідуальній упаковці, чіпси, соки та газовані напої. Для досліду використали продукцію різних виробників. Вивчаючи упаковки обраної продукції, діти порівняли кількісний вміст та вплив на організм людини Е-добавок, барвників, хімічних речовин.  Вивчивши лише маркування упаковок продуктів, учні зробили висновки щодо якості та добропорядності виробників. Власними дослідженнями та висновками поділилися вони і зі своїми однолітками, друзями, батьками. Разом з учителем Валантирець Н.В. справу продовжили і учні перших курсів, адже це питання досить важливе та актуальне.
    Дорогі діти! Так тримати, адже необхідно бути компетентними споживачами і пам’ятати, що ваше здоров’я – це здоров’я всієї нації, всієї країни!!!
  • 6 квітня  42 учні І- ІV курсів Смілянського природничо-математичного ліцею взяли участь у Міжнародному математичному  конкурсі «Кенгуру». Діти із задоволенням розв’язували задачі. А тепер із нетерпінням чекатимуть результатів. Бажаємо їм успіхів!
  • Навчитися мистецтву жити, жити разом, освоїти життєву компетентність, життєві і соціальні ролі – найголовніші пріоритети української освіти у ХХІ столітті.
    Саме цій проблемі була присвячена Всеукраїнська науково-пошукова конференція «Педагогіка життєтворчості – концептуальна основа розроблення   моделей виховних систем дванадцятирічної школи», яка проходила 11-12 березня 2008 року в місті Києві.
    На конференції була присутня з доповіддю директор ліцею С.А. Гнідая.
    Мета конференції – продовження діалогу щодо розроблення перспективних виховних систем у контексті педагогіки і психології життєтворчості; презентація досвіду проектування та впровадження моделей виховних систем у різних типах 12-річної школи.
  • 24-26 березня у місті Житомирі проходила Х Всеукраїнська конференція учнів Асоційованих шкіл ЮНЕСКО «Модель ООН – Україна, 2008».
    В конференції взяла участь і команда ліцею у складі С.І. Лісової – керівника команди та учнів ІІ-М та IV-M курсу Святецького Владислава і Тихомирової Марії, які презентували в роботі МООН країну Туреччину англійською мовою.
    Мета конференції – ознайомлення старшокласників із системою, основними органами ООН та їх діяльністю що є однією з тем ПАШ; усвідомлення учасниками викликів, що постають перед країнами світу та світовою спільнотою в цілому, шляхами їх вирішення; розвиток критичного мислення. умінь та навичок  усного та писемного висловлювання в рамках демократичної процедури обговорення та прийняття рішень.
    До порядку денного конференції були включені питання, що розглядалися на засіданнях комітетів 61-ї сесії Генеральної Асамблеї ООН. Кожен учасник обирав комітет МООН та готував проект резолюції згідно з порядком денним конференції від імені своєї країни.
    Марія Тихомирова виконувала роль посла Туреччини і готувала вступну промову англійською мовою.  Вона брала участь у роботі комітету із соціальних, гуманітарних питань і питань культури. На розгляд комітету було винесено такі проблеми: Міжнародна співпраця в боротьбі із світовою проблемою наркотиків; захист прав людини та основних свобод під час анти-терористичних дій. Марія представляла резолюцію свого комітету англійською мовою перед зібранням.
    Святецький Владислав брав участь у роботі комітету з економічних та фінансових питань, на розгляд якого було винесено такі проблеми: міжнародна міграція та розвиток; міжнародна стратегія зниження ризиків стихійних лих.
    Керівник делегації С.І. Лісова брала участь у творчих майстернях з миротворчого виховання.
    Всі учасники були авторами випусків щоденного бюлетню Моделі ООН та мали нагоду зустрітися з учасниками миротворчих операцій ООН.
  • ХХІ століття – це століття компетентно спрямованої освіти, плекання людини як творця і проектувальника життя.
    «Від знань – до соціальної творчості, життєтворчості, соціальної і життєвої практики учнів 12-річної школи». Під таким девізом пройшла Всеукраїнська науково-пошукова конференція «Теорія і практика розвитку ключових компетенцій учнів 12-річної школи», яка відбулася 27 березня 2008 року.
    У конференції взяла участь директор ліцею С.А. Гнідая, яка мала нагоду поділитися досвідом роботи свого навчального закладу.
    Мета конференції – початок творчого діалогу щодо усвідомлення місії компетентнісно спрямованої 12-річної школи; наукове обґрунтування сутності і шляхів розвитку ключових компетенцій відповідно до сензитивних періодів розвитку дитини.



ХОЧЕШ ЖИТИ В ЧИСТОМУ МІСТІ – ЗРОБИ ЙОГО ТАКИМ!

Кожна людина хоче бути щасливою і тому прагне зробити все для того, щоб відчувати себе такою як найчастіше. Та щастя, як і багато іншого у цьому світі, складається з маленьких частинок.  Іноді ми не помічаємо цих дрібничок, але все ж вони існують і відіграють доволі велику роль у нашому житті. Але оскільки ці дрібнички поділяються на негативні та позитивні, то вони і формують смугастість нашого життя. Часто внаслідок присутності  таких непомічених дрібниць результат нашої діяльності може бути зовсім не такий, на який ми сподівались. Іноді він виявляється фатальним. Візьмемо приміром наше  жахливе ставлення до навколишнього середовища.
Часто, йдучи вулицею, ми викидаємо сміття просто на дорогу, лінуючись пройти декілька метрів до смітника і викинути туди обгортку від цукерки, пачку від чіпсів або лушпайки від насіння. Так, це дрібничка, та результатом цієї дрібнички є неймовірно забруднене довкілля.
Звичайно, катастрофою є не те, що обгортка чи пляшка лежить десь у центрі міста на площі, адже там кожного дня прибирають. Та часто сміття потрапляє в місця,  де навряд чи хтось буде прибирати. І тоді в непризначених для цього місцях утворюються величезні звалища.
Крім того, фантазія жителів нашого міста така різноманітна, що вони можуть влаштовувати смітники не лише на земній поверхні, але  й на деревах.
До речі, ситуація біля  міських водойм не набагато краща. Завдяки „старанності" наших земляків, річки Тясмин і Сріблянка щороку забруднюються різним непотребом, особливо після суботників. Береги та яри вкриваються „вінками" стихійних сміттєзвалищ.
Панорама смітника заходить далеко у воду: тисячі поліетиленових пакетів, металевих бляшанок з-під пива, консервів і побутової хімії погойдуються на воді. А скільки їх уже сховала річка від нашого ока! Паперові "метелики" і поліетиленові "птахи" хазяйнують тут. Це все - наша байдужість, яка вкорочує життя не лише річкам.
Душі більшості людей заросли байдужістю, як смітники і пустирі амброзією. Хочеться, щоб наше місто було охайним, красивим і вічно молодим. Щоб можна було без остраху впасти на шовкову траву, притулитись щокою до землі і дякувати їй за всю цю весняну красу, щедру і щиру.
 ШАНОВНІ СМІЛЯНИ!
Ми, ваші діти, онуки, друзі, звертаємося до вас з проханням: бережіть наше рідне місто! Нам разом з вами ходити його вулицями, дихати його повітрям, купатися в його водоймах.
Романчук Ірина
Цимбал Валерія
Учениці ІІ-М курсу


Дитяче бачення «школи майбутнього»

Ідеальна школа, досконала освіта. Які вони? Це питання турбує освітян в усьому світі. У світі, який сьогодні інтегрований, як ніколи, молоді люди стають  глобалізованими громадянами, а ринок  праці, в якому вони будуть конкурувати, стає все більше інтернаціональним. Тому ключовим компонентом якісної освіти є вивчення іноземної мови, щоб розуміти та цінувати інші культури, з колегами різного походження  та віросповідання  працювати для досягнення спільної мети.
Вже другий рік триває співпраця вчителів  ліцею  з Британською Радою, яка є ініціатором багатьох освітніх програм та проектів у країнах  світу. У грудні 2007 р. Британська Рада оголосила конкурс  на участь у міжнародному проекті Challenges  in Schools (соціальні та економічні труднощі в системах освіти Європи).
У лютому міжнародним журі було оголошено список  48 шкіл з 12 країн, що протягом  2008/09 р. будуть працювати над створенням  бачення «школи майбутнього». Серед п’яти шкіл обраних в Україні був і наш ліцей. Для планування подальшої роботи, знайомства з представниками шкіл-партнерів була проведена конференція  у столиці  Чехії Празі, на яку було запрошена керівник проекту в ліцеї, вчитель англійської мови. Ярмиш Т.Є.
Чотири дні, проведені у місті на Влтаві, були сповнені незабутніх вражень і промайнули як один день.  Робота у групах, рольові ігри, гарячі дискусії і просто спілкування з колегами з різних країн в котрий раз довели, що ми всі різні, але у нас дуже багато спільних проблем.
Ми горді з того, що працюємо у цьому проекті, але також розуміємо, що це дуже відповідально.  Адже наші голоси мають бути почутими, а дитяче бачення «школи майбутнього» повинне бути  взяте до уваги освітніми структурами.



Екологічна акція «Чисте місто»

Усім відомо,  що дерева – зелені легені планети. Вони не лише постачають кисень, а й рятують нас від холоду та вітру взимку, від спеки – влітку.
Смілянський парк особливо потребував таких от «рятівників», адже після буревію було знищено більшість дерев, та й час не зжалився над зоною відпочинку жителів міста.
В рамках проведення акції «Чисте місто» учениця ІІ-Б курсу Смілянського природничо-математичного ліцею Шеленко Ольга ініціювала проведення екологічної акції в міському парку відпочинку. Учні ліцею на чолі з  президентською радою звернулися з листом-зверненням до Вадима Вікторовича Ткача, старшого інспектора муніципальної міліції міста Сміла з проханням надати дозвіл для проведення екологічної акції по впорядкуванню та озелененню території нижнього парку.
Працівники муніципального управління разом з ліцеїстами-членами Всеукраїнської екологічної ліги та учнями загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5, взялися за роботу. Близько двохсот саджанців стали прикрасою нашого парку. Крім того, було прибрано сміття на схилах, очищено від «результатів відпочинку» окремих смілян водойму. І відразу ж наш парк став охайнішим чистішим і усміхався до нас зеленою весняною травичкою та блакитними очима первоцвітів.
«Долина озер» - це місце відпочинку як літніх людей, так і молоді.
Сьогодні ми звертаємося до кожного жителя міста з проханням підтримувати чистоту і оберігати кожне деревце, якому було дане життя.
Пам’ятайте! Природа лагідна до тих хто небайдужий до неї. Будьте толерантними, і вона подарує вам безліч прекрасних моментів відпочинку у нашому зеленому та чистому парку.
Велика подяка оголошується учням ІІ-Б курсу Когут Катерині, Скальському Денису, … , учням ІІІ-М курсу Зацаринній Наталії, Ластівці Тетяні, Йолкіній Анастасії, Вечірньому Сергію, Вовку Дмитру, Сацькому Дмитру, Батіщеву Олександру, Личковському Петру, а також  працівникам муніципальної міліції.
Президент ліцею Гунько Анна.



ФІЗИКА – ЦЕ КРУТО!

У ліцеї з 7.04 по 13.04 було проведено тиждень фізики, який розпочався з випуску шкільної газети: «Фізика – це круто!». Найзмістовнішими виявились «журналісти» І-Б та ІІІ-М курсів, найяскравішими газети ІV курсів.
    Конкурс на складання білого вірша – сенкана про фізику не залишив байдужими ні учнів, ні вчителів. Найцікавішими з них були:
 
Фізика.
 Фізика.
Кльова, різноманітна. Пізнавальна, захоплююча.
Вчитись, мучитись, експериментувати. Вивчаю, пізнаю, дивуюсь.
 Задача. Наука.
 Учні ІV –М курсу.

Фізика.
Розумна, найрідніша.
Пояснюєш, порівнюєш, розв’язуєш.
Розумниця.
С.А. Гнідая

    Протягом тижня працював відеолекторій, де учні мали змогу переглянути навчальні відеофільми: «Метеоритна небезпека.», «Що ми знаємо про Сонячну систему.»
    Учні ІV - М курсу підготували та провели конференцію «Мирний атом: за і проти». Ліцеїсти досліджували проблеми та вплив розвитку атомної фізики на історію, внутрішню та зовнішню політику України. В конференції в якості пасивних глядачів прийняли участь учні перших курсів, які вчилися співставляти, аналізувати інформацію та робити власні висновки.
    12 квітня, в День космонавтики, ліцеїсти І-Б та ІІІ-Б курсів дискутували на тему: чи можна вважати Україну космічною державою. Діти дізналися, що початок ракетобудування було закладено ще запорізькими козаками на початку 19 століття. А на сьогодні Україна контролює 10% наукових досліджень космосу та бере активну участь, разом з іншими державами світу, в космічній гонці.
    Тиждень фізики завершився проведенням Всеукраїнського фізичного конкурсу «Левеня», в якому взяли участь 23 ліцеїсти (І-ІІІ курсів). Сподіваємось, що результати конкурсу будуть вдалими.

О.В. Чуйко, М.С. Волошина – учителі фізики


Сторінками екологічного календаря

Традиція святкування національного Дня Землі вперше виникла у США: 22 квітня 1970 року в Нью-Йорку студенти, школярі та їхня вчителі запропонували зазирнути вглиб екологічних проблем і разом пошукати шляхи їх вирішення. З 1990 року цей день проголошено Міжнародним.
Всесвітній День довкілля був установлений Генеральною Асамблеєю ООН у 1972 р., щоб відзначити відкриття Стокгольмської Конференції з людського довкілля. Інша резолюція, прийнята Генеральною Асамблеєю ООН в той самий день, призвела до утворення UNEP.
У цей Всесвітній День давайте ретельніше оцінимо стан нашого довкілля. Давайте розглядати дії, з яких кожен з нас має включитися у спільне завдання – збереження всього життя на Землі. Більше, ніж коли-небудь, життя на Землі вимагає від нас відчуття загальної відповідальності – нації за націю, особистості за особистість, людини за всі інші форми життя. Це завдання глобальне. Що можемо зробити ми? Почати кожен із дбайливого ставлення до свого міста насамперед.
Альберт Ейнштейн одного разу сказав, що при кризі уява краще, ніж знання. Нам треба багато знати про головні світові екосистеми і про складну взаємодію між довкіллям і розвитком, бо неможливо придумати ефективну політику, якщо вона не заснована на доброякісній науковій інформації, треба заповнити важливі прогалини в знаннях і відобразити на картах здоров’я нашої планети.
Такі проблеми, як зміна клімату, наступ пустель, руйнування біологічної різноманітності і зростання населення, випробовують не тільки нашу уяву, а й нашу волю. Екологічна усталеність – в інтересах усіх, багатих і бідних. Отже, давайте в цей День Довкілля прилучимося до нової етики глобального піклування й збереження.

 


 

До великих перемог ведуть малі.

    Щороку учні ліцею випробовують міцність та надійність своїх знань у предметних олімпіадах, конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт МАН, фізичному конкурсі „Левеня” та міжнародному математичному конкурсі „Кенгуру”, інших інтелектуальних змаганнях.  От і цього року у традиційних міських предметних олімпіадах вони вибороли 30 призових місць. Гордістю ліцею стали команда юних математиків ліцею, яка  виборола 6 перемог, команда біологів – 5 перемог , команда знавців англійської мови – 7перемог.
    Учень випускного класу ліцею Товстоноженко Олександр переміг у трьох міських олімпіадах (математика-1 місце, інформатика - І місце, фізика - ІІІ місце). Випускниця Зубенко Юлія перемогла на олімпіадах з хімії (ІІІ місце) та з англійської мови (ІІ місце).Учениця ІІ-Б курсу Бондаренко Анастасія посіла ІІІ місце з хімії та ІІ місце з біології. Гунько Анна  перемогла у конкурсі знавців української мови ім. Петра Яцика (І місце)  та виборола ІІІ місце в олімпіаді з української мови.  Гідно виступили і наші першокурсники. Так Ткаченко Ліля посіла ІІІ місце з хімії, Нечипоренко Марія – ІІ місце з англійської мови, Зубко Ольга - ІІІ місце з історії та І місце з біології, Туз Жанна - ІІІ місце з географії, Бондаренко Зореслава  ІІ місце з біології. Призерами міської олімпіади з математики стали Сигида Андрій (ІІІ м.) Кулюкіна Марина (ІІІ м., Огус Дмитро (ІІ м.); з англійської мови Кончаківська Юлія (ІІІ м.),  Зубалій Андрій (ІІІ м.), Цимбал Валерія (І м.); з географії - Ченчевик Олена ( Ім.); з біології - Кононенко Олександр (ІІ м.) та Даценко Володимир (ІІІ м.).
  Учні-переможці міських олімпіад гідно захищали честь міста на обласних олімпіадах. Так перемогли у обласних олімпіадах Костенецька Владислава (математика, ІІІ місце), Тихомирова Марія, Глінова Дарія ( англійська мова, ІІІ місця), Товстоноженко Олександр, Батіщев Олександр (інформатика, ІІ місця), Шкварун Андрій ( біологія, ІІІ місце), Бардадим Іван (фізика, ІІ місце).
    Підготували учнів до результативних виступів учителі біології Терещенко В.А., хімії  Хуртенко Л.О., інформатики  Микитюк О.О., Забарна А.П., української мови  Береговенко Т.В., англійської мови Ярмиш Т.Є. та Реез Н.О., української мови Береговенко Т.В., математики Ковтун Л.Г. та Осадча Р.В., географії Валантирець Н.В., історії Федькова І.С. фізики Чуйко О.В. та Волошина М.С..

Заступник директора з навчально-виховної роботи А.С. Бурсевич