Ліцеїст №31

Ліцеїсти – новітній інтелект України.

20 лютого 2008 року в м. Черкасах проходив І етап конкурсу «Новітній інтелект України», оголошений Міжнародним благодійним Фондом «Україна 3000».

Конкурс проводився серед молодих дослідників - учнів старших класів шкіл, ліцеїв, гімназій. Для участі в конкурсі потрібно було підготувати конкурсну роботу на одну із запропонованих організаторами тем з гуманітарної та економічної тематики.

Команду ліцею представляли п’ятеро ліцеїстів, які захищали свої роботи у двох номінаціях. В економічній захищалися учні ІІІ-М курсу Шапошник Анастасія та Пацеля Олександр. Вони відстоювали свої ідеї щодо альтернативних способів видобування енергії та охорони навколишнього середовища. В гуманітарній – учениці ІІІ-Б курсу Ткаченко Марина та Рак Юлія представляли ідеї по реформуванню освіти України, а Крупенко Марія представляла свої роботи по дизайну одягу, так як мріє обрати професію дизайнера.

Крім позитивних емоцій учасники отримали неоціненний досвід роботи у конкурсі такого масштабу та:

  • удосконалили вміння самопредставлення;
  • вміння відстоювати власні ідеї;
  • набули практичних навичок публічних виступів.

Ідеї представлені учнями на конкурс, отримали логічне продовження в науково-дослідницьких роботах ліцеїстів.

(Координатор проектів В.Н. Валантирець)

Ліцеїсти, як завжди, активні учасники
Міжнародних проектів.

Вже декілька років учні ліцею приймають активну участь в міжнародних проектах, таких як проектна робота в програмі Intel, використання I*EARN на уроках та в позакласній роботі, участь в міжнародному проекті Mondialogo, SAW – наука об’єднує світ або проводимо дослідження в школі, використання ресурсів GlobalGateway в процесі вивчення англійської мови.

Mondialogo в ліцеї – співпраця із школою в Йорданії. Робота над спільним проектом «Різні культури – один світ». Твір художнього мистецтва, картина, яка включає в себе зображення традицій і символів обох країн.

Виступивши успішно в першому конкурсі Mondialogo School Contest у 2003|2004 навчальному році, коли разом з командою –партнером з Філіпін команда ліцею взяла участь у фінальному симпозіумі в м. Барселона та разом з іншими учасниками з захопленням зустріла офіційне рішення ЮНЕСКО про продовження проекту Mondialogo.

Використання Всесвітньої мережі The Global Gateway для міжнародної творчої співпраці вчителів та учнів

  • Участь у Всеукраїнському семінарі-практикумі “Міжнародна освіта – творча співпраця”
  • Презентація мережі The Global Gateway для вчителів англійської мови міста
  • Реєстрація ліцею на міжнародному порталі The Global Gateway
  • Добір партнерів та встановлення зв’язку з школами Європи та Африки
  • Вибір спільної теми навчального проекту з школою-партнером
  • Налагодження спілкування між учнями шкіл-партнерів через електронну пошту

SAW – наука об’єднує світ – міжнародний освітній проект, який надає можливість представникам різних культур та країн спілкуватися та вивчати життєво важливі соціальні проблеми

Мета програми - зацікавити молодь у вивченні природничих наук та навчити приймати свідомі рішення з питань буденного життя, що пов’язані із знаннями наук

Теми, над якими ми працюємо: What did you eat?, Climate change, Renewable Energy, Keeping Healthy

Команди ліцею обмінюються науковими дослідженнями з зазначених тем з 20 країнами світу англійською мовою.

Важливим результатом діяльності було створення лілейного блогу, де ми інформуємо про результаті активної участі не лише в SAW, а і у власних ліцейних проектах, куди ви можете легко завітати за адресою http://smilaliceum.blogspot.com, також ця адреса знаходиться і на сайті ліцею http://liceum.smila.com у відділі ресурсіd та залишити власні коментарі - завжди будемо раді почути відгуки та знайти спільників!!!

(Координатори Міжнародних
та Національних проектів
О.О. Микитюк та Н.О. Реєз)

Science Across the World – наука об’єднує світ

28 – 29 лютого вчителі ліцею Реєз Наталія Олександрівна та Микитюк Олена Олександрівна відвідали семінар в м.Одеса по програмі SAW – наука об’єднує світ. Семінар був присвячений темі Climate change, а саме змінам клімату в регіоні, країні та світі в цілому, а також їх причинам. Ознайомили з нашими роботами та отримали досвід в інших партнерів-учасників проекту та розмістили наші роботи на міжнародному інформаційному сайті новин в регіоні SAW під назвою Making The News. Учні ліцею вже досить активно працюють з даної теми, створюючи власні проекти, найкращими з яких є роботи Бардадима Івана та Осадчого Артема, Цимбал Валерії, Романчик Ірини, Занєгіна Євгена, Святецького Влада, Дячка Романа (ІІ-М курс), які ви можете переглянути скориставшись адресою http://liceum.smila.com у відділі ресурсів або безпосередньо ресурсами Making The News за адресою http://mtn.e2bn.net/satw_central та залишити власні коментарі. В процесі довготривалої та плідної праці з’явилось багато ідей та проектів, які ми вже почали втілювати у життя. Сподіваємось, що проблеми навколишнього середовища цікавлять не лише ліцеїстів в нашому місті, а й не залишаються осторонь від багатьох його жителів, тому будемо дуже раді приєднанню до нашої команди всіх небайдужих, сповнених ініціативи та ідей, які охоче приймемо, адже світ, в якому ми живемо – це наше майбутнє, наше здоров’я, який ми повинні зберегти не лише для себе, а й заради майбутніх поколінь!!!

(Координатор Міжнародних
проектів О.О. Микитюк)

21 лютого – День рідної мови

Ліцеїстам біло запропоновано написати твір роздум на тему: «Досить любити рідну мову. Я не мушу і не зобов’язаний… Я хочу жити нею, працювати нею, кохати нею!».

Ось що з цього вийшло:

«Звісно, після розвалу Радянського Союзу російська мова залишиться рідною для багатьох. Але ж ми так хотіли незалежності, свободи дій та думок. Чому ж зараз не можемо сказати коханій людині «Я так тебе кохаю», замість «Я так тебя люблю»? Давайте замислимося…»

(Бокітько Тетяна ІІ-Б курс)

Україна – це сльози і сміх,
Україна – це правда і гріх.
В Україні ми всі живемо
І від неї усе беремо.
В цілім світі нам місця нема,
бо вона в нашім серці – одна.

(Мачулка Оксана ІІ-Б курс)

«Я не ставлю за мету сказати, що треба любити свою мову чи бути її «фанатом». Просто хочу довести до відома: якщо ти народився у цій державі, то хоча б шануй рідну мову, а якщо ти вважаєш себе патріотом своєї країни, то живи мовою, якою ненька співала в дитинстві тобі колискових, а батько навчав мудрої думки»

(Олексенко Анна ІІ- Б курс)

«У повсякденному житті не головне, якою мовою ти спілкуєшся, а важливо, чи розуміють тебе люди. Буває, подивишся на людину: і на лиці гарна, і одягнена пристойно, але тільки щось скаже (або непристойне, або вульгарне, або й зовсім не до теми) – відразу ж змінюється думка про неї. Тому для себе я зробила висновок: не важливо, якої національності людина, якою мовою вона володіє, якого кольору її шкіра чи волосся, який вона має соціальний статок. Головне, щоб вона була щирою та вихованою, відкритою для розуміння й спілкування»

(Кулінченко Ольга ІІ- Б курс)
Рідна мово!

Ти чудова, ти барвиста й кольорова,
Ти велика і легка,
Тебе знає дітвора.
Наша мова – солов’їна,
Наша мова – золота.
ЇЇ знає вся країна,
Бо живе нею здавна.
Я люблю тебе й ціную,
Будь щаслива й дорога -
Ти для нас завжди свята.

(Ухань Ірина ІІ-Б курс)

«Рідною мовою потрібно володіти не лише в розмовному стилі, а й у писемному, щоб не нівечити її своїми мовними і граматичними помилками»

(Слободяник Вадим ІІ-Б курс)

«Щоб бути корисним рідній мові, достатньо говорити нею (не лише на уроках), вивчати її, відчувати її. Українська мова достатньо кольорова, багата, насичена, щоб виразити нею свої думки й не засмічувати своє мовлення росіянізмами, нецензурними, ненормативними словами. Адже саме ми створюємо мову, якою будуть говорити наші нащадки. А вони вже оцінять, як ми любили рідну мову»

(Коваль Іван ІІ- Б курс)

«У мене болить душа, коли я чую, як розмовляє сучасна молодь: суржик, сленг, безграмотність, нецензурні вислови. А ми ще кажемо, що любимо рідну мову! Тому так важливо, щоб мова була чистою і грамотною»

(Алла Літовченко ІІ- Б курс)

«Не потрібно фальшу, несправжніх слів, які ми кидаємо на вітер. Повагу до рідної мови потрібно завжди тримати у своїй душі, біля серця, і знати, що мова виховує найкращі почуття»

(Настя Бондаренко ІІ- Б курс)

« Я люблю українську мову за те, що гарно звучать слова, що вона значно краще від інших мов передає почуття… Адже мова – це шлях до вираження думок і почуттів, ми обираємо саме ті слова, саме з тієї мови, що найбільш точно передає наш внутрішній світ. І тому я можу почати думку українською, продовжити англійською, а потім додати вислів по- латині. Та на сучасний день і цього буває недостатньо. Бо мова має йти від серця, а не від запропонованих стереотипів. Тож я закликаю щиро висловлювати свої почуття, а не виголошувати штампи й стереотипи!»

(Ніка Мазовецька ІІІ- Б курс)

« Не треба вірити в добродія, котрий усім допоможе і «запхне» в голову українську мову, а ще любов і патріотичні почуття. Необхідно самостійно робити кроки до популяризації, утвердження та розвитку рідної мови, починаючи з виступів і закінчуючи доброчинною діяльністю. Сучасна молодь може, наприклад, «достукатися» до державного керівництва, щоб збільшити та поліпшити видавництво книжок українських авторів рідною мовою. Адже прийшов час змінювати менталітет українців, бо ми – славний , могутній народ!»

(Марина Ткаченко ІІІ-Б курс)

«У кожної мови є своя індивідуальність. До покращення стану рідної мови є багато шляхів, але всі вони починаються з любові та щирого ставлення до своєї мови»

(Гліб Овсієнко ІІІ-Б курс)

Рідна мова – у серці моєму-
Голос матері в душу заклав її.
Перше слово сказала я рідною.
Перше слово- як промінь веселки…

Поширюйте свою рідну мову, говоріть нею, не соромтесь її. Адже це – частинка Вашої душі і душі Великого народу!»

(Батищева Галина ІІІ- Б курс)