Ліцеїст №29

100 днів в ліцеї

Ліцей… За ці 100 днів я зрозуміла, що це слово стало для мене рідним. Тут тебе завжди зустрічають посмішкою. У ліцеї якась особлива атмосфера, я відчуваю себе частинкою великої сім’ї. Коли приходжу в ліцей, відразу забуваю про усі турботи та негаразди.

Звичайно, спочатку всім важко, та з кожним днем стає легше.

Ліцеїсти – це веселі, добрі, сповнені любові люди.

Я пишаюся тим, що я – ліцеїста.

Карась Наталія, учениця І-М курсу
****

За ці 100 днів, які я прожив в ліцеї, мені дуже сподобався цей навчальний заклад. Тут дружній колектив: діти прагнуть досягти нових вершин, а вчителі – допомогти їм у цьому. Це – незвичайна школа і навчання тут незвичайне. Всі свої труднощі ми долаємо із посмішкою на устах.

Удовенко Віталій, учень І-М курсу
****

100 днів – це той час, який ми провели в стінах ліцею, навчаючись, пізнаючи своїх однокласників, учителів та загалом ліцейне життя.

Кожному з нас було досить важко вжитися в нову роль – ліцеїста, освоїтися в новому колективі, але тут тепла атмосфера, і я точно знаю, що це мій ще один рішучий та впевнений крок у доросле життя.

Івахова Ліля, учениця І-М курсу
****

Я дуже хотіла вступити до ліцею. І ось я тут… Мене вразило, як нас, першокурсників, зустрічали старшокласники ліцею: до нас усі віталися, вітали зі святом, і взагалі, тепло прийняли в свою ліцейну сім’ю.

За ці 100 днів цей заклад став для мене другою домівкою. Гадаю, що я ніколи не пошкодую про свій вибір.

Туз Жанна, учениця І-Б курсу
****

Дивлячись на свою старшу сестру і на ті успіхи, яких вона досягла в ліцеї, я твердо вирішила прийти сюди навчатися також. Я розуміла, які труднощі чекатимуть мене, але тільки тепер я відчула, що ці острахи були марними.

Маленьке привітне приміщення, мудрі вчителі, нові друзі допомагають мені долати труднощі.

Я дуже хочу, щоб мої батьки гордилися мною, як і моєю сестрою.

Ляховець Оля, учениця І-М курсу
****

Я в захваті від навчання тут. Коли я вперше переступила поріг ліцею, то відчула щось рідне, а так як я люблю дізнаватися щось нове, то ліцей для мене став новою сходинкою у моєму житті.

Взагалі до ліцейного життя звикаєш швидко і зовсім скоро почуваєшся тут, неначе дома. Я хочу подякувати тим людям, які створили цей дивовижний заклад. Ліцею ось уже 10 років, це досить велика дата для тих людей, які працюють тут від першого дня. Я рада, що мені випала нагода тут навчатися.

Павлишина Марія, учениця І-Б курсу
****

Ліцей для мене – це крок до вивчення наук, поповнення моєї скарбниці знань. Тут мені допомагають мандрувати в цей казковий світ і прикладають усіх зусиль, щоб виховати з нас справжніх людей.

Я дуже вдячна за любов та доброту вчителів, які допоможуть мені освоїти цей граніт наук.

Бондаренко Зореслава, учениця І-Б курсу

Сучасні технології навчання – запорука якісної освіти

Одним з головних шляхів здобуття якісної сучасної освіти є використання нових освітніх та інформаційних технологій. З метою впровадження в навчально-виховний процес сучасних технологій навчання в ліцеї були розроблені Концепція інформатизації та перспективний план інформатизації навчального закладу.

Зрозуміло, що після придбання сучасної комп’ютерної техніки наступним постало питання про підвищення кваліфікації педагогічних кадрів у галузі інформаційних технології. Проведення для вчителів курсів з навчання основам комп’ютерної грамотності дало можливість використовувати прикладне програмне забезпечення навчального призначення для проведення уроків з комп’ютерною підтримкою. На сьогодні це вже стало нормою. Крім цього, володіння вміннями щодо оформлення друкованих видань, дозволило вчителям збільшити кількість своїх публікацій в фахових виданнях та подати свої педагогічні розробки у власному комп’ютерному виконанні на міську та обласну педагогічні виставки.

Перспективним для застосування інформаційно-комунікаційних технологій при викладанні навчальних предметів згідно з державним стандартом загальної середньої школи є використання технології програми «Intel®Навчання для майбутнього». Ця програма розроблена американськими фахівцями і сьогодні до неї залучено понад 1,5 млн. вчителів з 50 країн світу. Технологія програми дозволяє використовувати проектну методику із застосуванням комп’ютерних технологій. Ця програма впроваджується в Україні вже 4 роки. 13 вчителів ліцею мають сертифікати цієї програми та активно використовують технологію програми «Intel®Навчання для майбутнього» у своїй роботі. За результатами впровадження програми «Intel®Навчання для майбутнього» ліцей нагороджений дипломом «Кращий навчальний центр програми».

За роки існування ліцею склалась певна система інформатизації навчального-виховного процесу навчального закладу. Сьогодні до основних напрямків цієї роботи ми відносимо: проведення уроків з комп’ютерною підтримкою, залучення учнів до Інтернет-олімпіад, організація роботи учнів в телекомунікаційних проектах програми І*EARN та організації UNESCO, телекомунікаційних проектах «Science Across the World» та «The Global Gateway», ведення баз даних «Учні ліцею» та «Вчителі ліцею».

Окремо хочеться розповісти про ліцейні сайти. За час існуванню ліцею розроблено 5 сайтів. По-перше, це – сайт ліцею http://liceum.smila.com, що містить опис новин, фотогалерею, дані про вчителів та багато багато цікавої інформації про ліцейне життя. Користуючись нагодою висловлюємо подяку Інтернет-провайдеру сервісному центру «Діава» за безкоштовне надання дискового простору для цієї домашньої сторінки ліцею. Інший цікавий сайт http://smila-newton.iatp.org.ua – присвячений дружбі міст-побратимів Сміли та Ньютона (США). Він містить розповідь про ці міста, культурні та національні традиції Америки та США. Сайти “Занурення в епоху” http://epoha.smila.com та “Світло нашої надії” http://smila-soc.iatp.org.ua створені за результатами роботи ліцею в однойменних телекомунікаційних проектах програми І*EARN. Діяльність Благодійного фонду Холодний Яр висвітлюється на сайті http://www.cherkassy.net/~coldjar .

Отже на сьогодні практика доводить, що використання інформаційних технологій в навчально-виховному процесі стає пріоритетним напрямом щодо здобуття якісної освіти учнівською молоддю.

Алла Забарна

Олімпіадний рух ліцеїстів

Всі учні, які приходять щороку до ліцею на І курс, відмічають велику кількість інтелектуальних змагань, взяти участь у яких їм пропонують в нашому навчальному закладі. Так склалось за роки існування ліцею, що окрім традиційних предметних олімпіад, які оголошуються та проводяться Міністерством освіти і науки України, учні ліцею беруть участь в інших різноманітних інтелектуальних змаганнях. Залучення учнів до цих змагань стало результатом впровадження ліцейної програми «Обдарованість», яка була розроблена та прийнята у 1998 році та стала одним з першим документів молодого навчального закладу, в якому формулювались стратегія, принципи, етапи роботи з обдарованим дітьми. Одним із основних завдань програми було створення максимально сприятливих умов для інтелектуального, духовного, морально-естетичного розвитку ліцеїстів.

Сьогодні ми з гордістю відмічаємо, що олімпіадних рух, який розпочався з участі у традиційних олімпіадах з базових дисциплін та переріс у широке залучення учнів до різноманітних інтелектуальних змагань, став невід’ємною складовою навчально-виховного процесу ліцею. Сьогодні в нашому активі не тільки участь, а й перемоги, у предметних олімпіадах всіх рівнів – від міського до Всеукраїнського, Всеукраїнській Інтернет-олімпіаді з математики, фізики, біології, хімії, географії, економіки, інформатики, Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня», Міжнародній дистанційній математичній олімпіаді «Третє тисячоліття», Київському міжнародному математичному фестивалі, Міжнародному конкурсі «Аліанте-Україна», міжнародному конкурсі мультимедійних проектів «Join Multimedia», Всеукраїнському колоквіумі «Космос. Людина. Духовність», Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН всіх рівнів.

Сьогодні хочеться пригадати наших випускників Дибенко Ірину, Осадчу Анну та Безсмертного Артема, які вперше брали участь у фінальному етапі Всеукраїнської, тоді ще, експериментальної, Інтернет-олімпіади в м. Одесі. Славу ліцею на Всеукраїнському рівні принесли також переможці Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін Скороход Олександр, Римар Вадим, Каратай Марія, Кутовий Юрій, Курінний Віктор. Хочеться ще раз подякувати цим юнакам та дівчатам, їхнім вчителям, іншим ліцеїстам, які демонстрували на різних інтелектуальних змаганнях свої глибокі знання та нестандартне мислення, свою творчість та високий інтелектуальний потенціал.

Окремо хочеться пригадати весняну ліцейну олімпіаду, яка вже 7 років поспіль проводиться в ліцеї навесні та має за мету виявлення та підтримки обдарованої молоді, надання можливості всім учням якомога ширше та повно розкрити себе у розв’язанні цікавих завдань з різних предметів, стимуляцію зацікавленості учнів до поглибленого вивчення базових дисциплін, залучення школярів до дослідницької роботи.

Таким чином за 10 років існування ліцею в нашому навчальному закладі склалась певна система залучення учнів до участі в інтелектуальних змаганнях, яка отримала загальну назву «Олімпіадний рух ліцеїстів». Напрацювання цих років дозволяє реалізувати основні завдання ліцею щодо роботи з обдарованими дітьми та підготовки випускників до життя у сучасному інформаційному суспільстві –суспільстві знань.

Заступник директора А.П. Забарна

Вчимося будувати власне життя

Життя ліцею – особливий світ. У ньому панує атмосфера радості навчання, спільних інтересів, гарних справ. Ліцеїсти, як одна велика дружня родина, у якій шануються традиції, підтримуються ініціативи, завжди вирує цікаве насичене життя.

П’ять років поспіль навчальний рік у ліцеї розпочинається знаменною і грандіозною подією – Президентськими виборами. За два тижні передвиборчої кампанії кандидати у президенти ліцею знайомлять ліцеїстів зі своїми передвиборчими програмами, проводять агітацію. День виборів перетворюється на велике свято, під час якого за усіма правилами справжніх виборів кожен ліцеїст має можливість здійснити своє волевиявлення. Традиційно у день виборів проводиться виставка “Ліцей у свята та будні”, на якій ліцеїсти представляють свої досягнення, захоплення, проекти, творчі та наукові роботи. А після оголошення результатів виборів влаштовується концерт-привітання нового президента ліцею.

Багато справ чекає на президента. Потрібно у тижневий термін сформувати Президентську Раду, налагодити роботу органів самоврядування у класах, а потім розпочати активну діяльність, від якої залежить, яким буде життя всього учнівського колективу протягом навчального року.

Президентами ліцею були: Лях Анна (2003 – ¬2004 н.р), Конотоп Антон (2004 – 2005 н.р), Карась Анна (2005 – 2006 н.р), Косяк Анастасія (2006 –2007 н.р). Сьогодні президентом ліцею є Гунько Анна, учениця ІІІ-М курсу. Кожен президент зробив неоціненний внесок у розбудову самоврядування в ліцеї, кожен доклав неабияких зусиль для того, щоб життя в ліцеї було цікавим, змістовним, радісним.

Вчитель ліцею Ірина Хроменко

За Конституцією ліцею вибори президента відбуваються щорічно. В кінці вересня ліцеїсти обрали свого п’ятого президента. Ним стала Гунько Анна, учениця ІІІ-М курсу.

****

Я пишаюся тим, що ліцеїсти виказали мені таку велику довіру, обравши своїм президентом. Але я добре усвідомлюю, що бути президентом – це не лише дуже почесно, але й відповідально.

У своїй передвиборчій програмі я зобов’язувалася продовжувати ті традиції самоврядування, які були започатковані моїми попередниками, та ініціювати нові справи, проекти, які будуть корисними і цікавими для всього учнівського колективу ліцею. Я впевнена, що у всіх починаннях мене активно підтримуватимуть члени Президентської ради, які були обрані з моєї ініціативи. До Президентської ради ліцею увійшли: Косяк Анастасія (ІV-М курс), Дубіліна Вікторія (ІV-Б курс), Літовченко Алла (ІІ-Б курс), Богун Ксенія, Чабан Марія (ІІ-М курс), Батіщева Галина (ІІІ-Б курс), Підгорна Ірина, Ластівка Тетяна, Шапошник Анастасія (ІІІ-М курс), Це працьовиті, ініціативні ліцеїсти, справжні лідери, які дуже відповідально ставляться до своїх обов’язків.

Серед найбільш цікавих проектів, якими опікуватиметься Президентська Рада протягом року, є конкурс, присвячений десятиріччю ліцею «Топ-10». У кінці навчального року на загальноліцейних зборах планується підведення підсумків цього конкурсу. Тоді будуть названі 10 кращих учнів ліцею, 10 кращих спортсменів та 10 кращих артистів ліцею, 10 кращих наукових робіт ліцеїстів, 10 кращих творчих робіт з літератури та 10 кращих контрольних робіт з профільних предметів, 10 кращих щоденників тощо. Для того, щоб переможці були визначені чесно і справедливо, Президентська рада протягом року планує проведення різноманітних заходів, у тому числі, інтелектуальні ігри, «круглі столи», святкові концерти, рейди-перевірки, анкетування тощо.

У Передвиборчій програмі пріоритетним напрямком своєї роботи я назвала організацію благодійницької діяльності. Допомогти тим, хто потребує нашої турботи, – священний обов’язок ліцеїстів. А тому плануються численні акції милосердя: «Ти – не один!», «Іграшка для «Барвінку», «Допоможи дітям-інвалідам!», «З турботою про людей похилого віку!» та інші.

Ініціювати важливі справи, залучати ліцеїстів до активного суспільно корисного життя, створювати умови для розвитку та реалізації талантів і здібностей учнів, опікуватися тим, щоб у ліцеї завжди панувала дружня тепла і творча атмосфера, – найголовніші завдання президента ліцею.

Обіцяю, що у свій ювілейний рік ліцей житиме цікавим насиченим радісним життям!

Гунько Анна, президент ліцею

Десять років!

Десять років! Мабуть, у порівнянні із вічністю, цей термін навіть не мить, але якщо згадати і проаналізувати життя ліцею за 10 років, то зрозуміло, що за такий час можна зробити дуже багато.

Сьогодні Смілянський природничо-математичний ліцей знаний і визнаний навчальний заклад в місті, області і навіть далеко за її межами. Учні ліцею неодноразові призери та переможці предметних олімпіад усіх видів та рівнів, призери та переможці Всеукраїнського конкурсу-захисту учнівських науково - дослідницьких робіт МАН, активні учасники та фіналісти багатьох телекомунікаційних проектів. Маршрут подорожей наших ліцеїстів на різноманітні інтелектуальні змагання перетнув карту України не один раз, неодноразово майнувши далеко за її межі.

У 2004 році ліцей приєднався до міжнародного проекту асоційованих шкіл ЮНЕСКО, це дало можливість значно урізноманітнити, в першу чергу, виховний процес в ліцеї.

Все інноваційне, прогресивне, цікаве, що відбувається в освіті України знаходить своє місце у стінах нашого закладу. Вчителі ліцею активні дописувачі у фахові освітянські видання, є серед них автори методичних посібників, підручників, автори навчальних програм. Не відстають учителі ліцею від своїх учнів і по кількості перемог у освітянських конкурсах.

Це сьогодення ліцею. А мені, як директору, ніколи не забути саме перші роки, місяці, тижні, - ні, мабуть, дні і навіть години із життя мого дорогого ліцею. Не завжди було легко, не завжди було розуміння, а інколи дуже не вистачало підтримки… Але завжди були поруч ті, хто допомагав подолати труднощі, вирішити складні питання. Сьогодні ми дякуємо Олександру Борисовичу Котькало – меру м. Сміла у 1997 році, Анатолію Лукичу Шпаку – директору ВАТ « Смілянський машинобудівний завод», Марієтті Вікторівні Буровій – завідуючій міськім відділом освіти у 1997 році, Наталії Іванівні Лісовій – завідуючій, на той час, методичним кабінетом міськво, Віктору Федоровичу Бардадиму – директору Смілянського технікуму харчових технологій, саме вони дали ліцею можливість бути, бути успішним, бути щасливим, бути найкращим. Великі зміни відбулися в Смілі за 10 років, змінювалися керуючі особи, політичні настрої, змінювалося ставлення до освіти – незмінним залишалося лише ставлення смілян до ліцею. Всі наші задуми, всі наміри, всі плани допомагали втілювати в життя батьки наших ліцеїстів. Тож успіхи ліцею ми сьогодні розділяємо, в першу чергу, з ними, нашими головними благодійниками: Людмилою Василівною Овчинніковою – директором ПП «Салон-Сніжана», Віталієм Еммануїловичем Підлужним – колишнім директором ВАТ НВП СЕМЗ, Андрієм Івановичем Романенком – директором МСП «Дія», Іриною Євгеніївною Бугайовою – завідуючою аптекою «Надія», Сергієм Васильовичем Русиновичем – директором «ТАСМ» ЛТД, Людмилою Кирилівною Дубовською - директором державного ТП «Світоч», Володимиром Олександровичем Мазуренком – колишнім директором ВАТ «Смілам’ясопром», Юрієм Анатолієвичем Фарсаловим – директором КВПП «Тясмин», Людмилою Іванівною Скороход – заступником редактора регіональної газети «Сміла», Наталією Іванівною Бобир – колишнім бухгалтером ВАТ «Смілянський хлібокомбінат», Андрієм Васильовичем Гребенюком та Олегом Анатолійовичем Чуйком – ТОВ «Висотрембуд», приватними підприємцями Тетяною Антонівною Івченко, Оленою Миколаївною Зотенко, Ігорем Івановичем Гарницьким, Тетяною Миколаївною Тихомировою, Георгієм Валентиновичем Вергелесом.

Щирі слова вдячності нашім спонсорам: організації ОРЕN із міста-побратима Ньютон, (США), Віктору Анатолійовичу Тимошенко - депутату Верховної Ради України IV скликання, Віталію Йосиповичу Онуфрійчуку – ПП; нашім давнім друзям – працівникам ОДПА м. Сміли та району (ще й сусіди!), Анатолію Андрійовичу Лісовому – директору дитячої школи мистецтв.

За десять років, що минули, жодного дня ліцей не стояв на місці, ми завжди намагалися йти вперед, завжди прагнули втілювати у навчально-виховний процес новітні освітянські технології, передові досягнення вітчизняних і зарубіжних навчальних закладів. Незважаючи на складні умови, ліцей зміг стати в авангарді як міської, так і обласної освіти. І ось, нарешті, в місті до влади прийшли люди, які зрозуміли нас, почули наші прохання, повірили в нас. У ліцею з'явилась надія на покращення умов, а це означає, що ми зможемо втілити в життя всі ті наміри, про які сьогодні тільки мріємо. Ми щиро дякуємо нашому меру Андрію Валерійовичу Колеснику, його заступникам, особливо Інзі Вікторівні Гончаренко, керуючому справами Олександру Івановичу Василенку, завідуючій відділом освіти Таїсії Григорівні Руснак за доленосне для ліцею рішення про наше переселення. Я впевнена, що учні ліцею та їх учителі віддячать Вам новими перемогами, ще більшими успіхами і досягненнями.

Дорогі мої ліцеїсти, і колишні, і нинішні, дорогі мої колеги, шановні батьки, друзі ліцею! Щиро вітаю всіх вас з нашим першим, хоч і зовсім маленьким, ювілеєм! Зичу добра, злагоди, миру! Бажаю подальших творчих злетів, задоволення від своєї праці, маленьких і великих перемог, віри в щасливе майбутнє, бажаю всім міцного здоров’я, достатку у родинах, здійснення мрій і побажань.

Директор ліцею С.А. Гнідая

Роки становлення

Перші роки – роки становлення нашого навчального закладу були роками сподівань, роками надій, звершень, невдач, виправлення помилок і радості від перших досягнень. Це були роки подолання труднощів, з якими успішно, як на мою думку, справилися педагоги та учні ліцею. Адже кожен був впевнений, що саме він творить історію нового в місті навчального закладу, вносить свій посильний вклад в його становлення. Поринувши у таке недалеке минуле, згадую, як разом з вчителями української мови - Береговенко Т.В., зарубіжної літератури- Хроменко І.А, хіміі - Хуртенко Л.О., біології -Терещенко В.А., математики- Бойко О.В. поріг ліцею переступили наші перші 49 ліцеїстів, і з якою гордістю вони стали називати себе цим гордим ім’ям. Спочатку вони були такими несміливими, невпевненими і такими нам рідними. Саме вони надали наснаги і нам, вчителям, бо прийшли з вірою в майбутнє, з впевненістю, що вчителі ліцею зроблять все, щоб вони мали міцні знання, самоутвердились в майбутньому. Віра в те, що новому навчальному закладу бути, надихала їх на наполегливу навчальну працю.

Минули незабутні для кожного ліцеїста та вчителя перші чотири роки. Для ліцеїстів це були чотири роки , наповнені відкриттями нового, незабутнього і неповторного. У кожного з’явилися нові надійні друзі, які допомагали в скрутну хвилину, ділили радість перших успіхів. Адже не всі вони були успішними в своїх школах. І вже через чотири роки вони з гордістю змогли про себе сказати, отримуючи атестати про повну загальну середню освіту: “Ми- перші випускники ліцею”. За першими ліцеїстами були другі, треті…. Саме ці діти брали активну участь в конкурсах, були активними учасниками Соросівських олімпіад, завойовували перші призові місця на предметних міських та обласних олімпіадах. Серед них Гончаренко Анна, Юрченко Юлія, Кубрак Тетяна, Вострікова Ольга, Дугін Ігор, Дибенко Ірина, Турецька Юлія, Шинкаренко Вячеслав та багато інших. А Каратай Марія, Скороход Олександр, Римар Вадим принесли славу ліцею, коли здобули перемоги на Всеукраїнських олімпіадах.

Не відставали від своїх учнів і педагоги. Вони активно включилися в навчально-виховний процес, розуміючи, що статус закладу нового типу вимагає від педагога активності, подолання стереотипів викладацької діяльності, створення на уроці ситуації успіху для кожного вихованця. За ці перші роки , долаючи труднощі, ми всі стали однією сім’єю, дружньою родиною, в якій кожен вболіває один за одного, радіє бодай найменшим успіхам, зичить добра.

Заступник директора з навчально-виховної роботи А.С.Бурсевич.

Творчі здобутки вчителів ліцею.

Педагогічна творчість стала нагальною потребою сьогодення. Хочу наголосити, що в ліцеї працюють досвідчені, високодисципліновані, творчо працюючі вчителі, які прагнуть постійно підвищувати результативність своєї праці. “Робота з дітьми, викладання - це мистецтво, а не ремесло” – це відомі слова стали професійним кредо для вчителів ліцею. Відомо, що урок-це педагогічний витвір, а вчитель є його творцем. Вчителі ліцею Хроменко І.А., Забарна А.П., Ярмиш Т.Є., Чуйко О.В., Береговенко Т.В., Осадча Р.В., Хуртенко Л.О. та інші творчо підходять до проведення уроків, шукають ефективні методи та прийоми навчання, які спонукають учнів до активної самостійної пізнавальної діяльності на уроці та в позакласній діяльності. Неможливо перерахувати всіх досягнень вчителів ліцею.

Так заступник директора з навчально-виховної роботи, вчитель інформатики Забарна А.П. за роки роботи в ліцеї стала здобувачем наукового ступеня кафедри прикладної математики Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького, лауреатом Всеукраїнського конкурсу “Учитель року”, нагороджена Грамотою Академії педагогічних наук за участь у Другому Всеукраїнському конкурсі “Вчитель-новатор”, Грамотою Інституту інформаційних технологій і засобів навчання Академії педагогічних наук, Знаком “Відмінник освіти”. З 2001 року – координатор програми I*EARN (Міжнародна освітня та ресурсна мережа) в ліцеї; тренер-методист та експерт програми „Intel®Навчання для майбутнього” (провела 9 тренінгів, 2 майстер-класи). У 2004 році отримала диплом цієї програми в номінації «Ентузіаст року»; Має більше 30 публікацій у фахових виданнях.

Учитель зарубіжної літератури Хроменко І.А. є незмінним керівником міської творчої групи вчителів зарубіжної літератури, постійно залучається до читання лекцій на курсах перепідготовки вчителів зарубіжної літератури при ОІПОПП. У 2006-2007 навчальному році І.А. Хроменко брала участь в роботі робочої комісії Міністерства освіти і науки України з прийому програм та підручників із зарубіжної літератури, запрошується до участі у Всеукраїнських семінарах з питань впровадження інноваційних педагогічних та інформаційних технологій на уроках зарубіжної літератури.

Вчителі ліцею беруть активну участь у фахових конкурсах.В різні роки серед переможців конкусу “Учитель року” були Забарна А.П., Хроменко І.А., Терещенко В.А., Береговенко Т.В., Микитюк О.О., Гунько О.А., Хуртенко Л.О.

Вчителі щедро діляться своїм досвідом з колегами та подають творчі розробки до друку в фахових виданнях. Вже опубліковано в загальній кількості більше 150 творчих розробок вчителів І.А. Хроменко, А.П. Забарної, Л.О. Хуртенко, Береговенко Т.В., Бурсевич А.С., Чуйко О.В., Лісової С.І., Ярмиш Т.Є., Гунько О.А., Гунько О.А., Ковтун Л.Г., Замирайло Н.О. . Серед цих публікацій методичні посібники вчителя зарубіжної літератури І.А. Хроменко “Книга для вчителя: розробки уроків для 7 класу”, вчителя інформатики Забарної А.П. “Візуальне програмування DELPHI. Практикум”, “Основи алгоритмізації та програмування (інтерактивні технології навчання на уроках)”, вчителя хімії Хуртенко Л.О..”Календарно-тематичне планування уроків з хімії у 8-11 класах до програм з хімії для середньої школи”, та “Інтерактивні технології навчання” , вчителя фізики Чуйко О.В. “З досвіду роботи, або інтерактив однієї теми”.

Хочу побажати моїм колегам успіхів у подальшій творчій роботі.

Заступник директора з навчально-виховної роботи А.С.Бурсевич.

Нова епоха поціновує творчі особистості…

Тому в центр роботи кожного в ліцеї покладено орієнтир на створення індивідуальної «виховної траєкторії» кожного ліцеїста, на підтримку творчого вогника у душах своїх вихованців, на розкриття та розвиток талантів і обдарувань.

10 років – це лиши мить у вічності. І ця мить – незабутня, тому що закарбована в душах тих випускників, які встигали за калейдоскопом змін, намагаючись виявляти свою творчість і фантазію.

Неможливо було уявити жодне ліцейне свято без талановитих ведучих Воропая Олега та Козелецької Анни, Мельничук Марини та Курило Юлії, Кукли Юлії та Гули Юлії, Лімонченка Антона та Носач Ольги. Тільки доброю посмішкою згадується Герасименко Оля – незмінна ліцейна «Вірка-Сердючка» та Гула Андрій- учасник І ліцейної команди КВК; Кубрак Тетяна, Мазуренко Марина, Курило Юля, Мельничук Марина, Біленька Юлія, Підгорна Оля, Вострікова Оля, Герасименко Маша… - неповторні учасниці «Літературних віталень».

Спортсмени і танцюристи, поети і художники, музиканти і просто яскраві особистості, зібрані під ніжними ліцейними крилами Муз, мали можливість розкривати свої таланти. Сотні конкурсів та змагань, десятки походів та екскурсій, фестивалі, зльоти, огляди, виставки. Цей список можна продовжувати і продовжувати…

Мабуть, немає жодного творчого конкурсу, де б не брали участь ліцеїсти, бо що може бути кращим для становлення особистості, її творчого розвитку, ніж відчуття успіху та власної значущості від досягнутих результатів.

Іванченко Андрій, талановитий поет ліцею, присвятив свої вірші-спогади навчальному закладу, де проходило його становлення:

Так звикли ми до цих умов.
Так швидко й непомітно.
І нас розгублених немов,
Ліцей гукав привітно.

Колись, ще бувши школярем,
Не міг і уявити,
Що доля піде в інший бік,
Якого не змінити.

І вперше увійшовши в клас,
Душа скотилась в п’яти.
Та ні, нікого не злякавсь!
Злякавсь тільки навчатись.

І як згадаю я той час,
Душа, мов завмирає.
Як довго направляли нас
На вірний шлях навчання!

Заступник директора з виховної роботи С.І.Лісова