Головна Новини XIV Всеукраїнська конференція учнів Асоційованих шкіл ЮНЕСКО

XIV Всеукраїнська конференція учнів Асоційованих шкіл ЮНЕСКО

Автор: Svetlana   
Понеділок, 01 грудня 2014 14:09

Відповідно до резолюції 37-ї сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО відзначення 200-річчя від дня народження Тараса Шевченка включено до Календаря пам’ятних дат ЮНЕСКО в 2014 – 2015 роках.

У зв’язку з цим у різних куточках світу відбуваються заходи, присвячені цій визначній події. Не стояли осторонь і асоційовані школи ЮНЕСКО в Україні і присвятили відзначенню цієї дати ХVІ Всеукраїнську конференцію учнів асоційованих шкіл ЮНЕСКО "Модель ідеального суспільства за Шевченком: освітні ініціативи ЮНЕСКО задля гармонізації відносин у полікультурному світі відповідно до принципів «Нового гуманізму», яка відбулася 28  – 29 листопада 2014 року  у Технічному ліцеї  міста Києва.

Долучилися до участі у Конференції і учні Смілянського природничо-математичного ліцею, Асоційованої школи ЮНЕСКО, Аліна Ніздрачова та Владислава Осадча разом з їхнім керівником проекту, заступником директора з виховної роботи Світланою Лісовою.

Засніженим та по-зимовому морозним зустрів учасників конференції Київ, але це навпаки піддало якоїсь бадьорості та гарного настрою.

Після реєстрації учасників відбулося знайомство з Технічним ліцеєм та його директором А.М. Андрієнком. А згодом усі присутні поринули у творчу роботу.

Творча сесія І включала у себе «Шевченківський триптих»: сценічне відтворення розуміння Т.Г.Шевченка:

  • «До автопортретів утрачених або невідомих»;
  • Музичну елегію  «Тарасе, ти оспіваний у віках»;
  • Хореографічну постановку «Зоре моя вечірняя» у виконанні студентів.

Пленарну сесію  урочисто відкрили виступи почесних гостей:

  • «ЮНЕСКО як носій цивілізаційних вимірів гармонізації світу» –  Некряч А.І., доктор політичних наук, професор Київського міжнародного університету.
  • Александрович О.Я., директор Першого європейського департаменту Міністерства закордонних справ України.
  • Гриневич Л.М., Голова Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти.
  • Герасим’юк О.В., Перший заступник голови Національної ради з питань телебачення і радіомовлення, представник України у Керівному комітеті Ради Європи з питань медіа та інформаційного суспільства (CDMSI).
  • Фіданян О.Г., директор Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради.
  • Глоба М.К., Національний координатор проекту ПАШ ЮНЕСКО від Міністерства освіти і науки.
  • Іваніна Н.В., начальник управління освіти Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації.
  • Чинок О.І., заслужений працівник освіти, директор Гуманітарної гімназії «Гармонія».

А потім розпочалася серйозна робота, у якій були задіяні усі учасники конференції.

Творча сесія ІІ «Український проект – молодіжна синквейн-естафета» включала у себе бліц-презентації ідеального образу власної держави командами шкіл.

Дуже цікаво було почути, яким же бачать ідеальну державу Україну наші діти. Їхні синквейни були сповнені патріотизму, любові до України, турботи за її подальшу долю та й, власне, про свою долю у ній.

Не залишила байдужими нікого творча сесія ІІІ: «Сценічне відтворення творчості Т.Г. Шевченка»  у виконанні студентів Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України під керівництвом режисера-постановника Крапко Ю.В. «Незриме писане пером». Із захопленням усі присутні спостерігали за дійством на сцені, а потім зал просто вибухнув оплесками. Такого сучасного бачення життя та творчості Великого Кобзаря нам ще не доводилося спостерігати. Емоції просто не можна передати словами.  Це треба бачити, чути, відчувати, переживати…

Діти мали нагоду попрацювати та виступити у пошуково-дослідницьких сесіях.
Сектор культури:

  • А. Проектна студія «Роль жінки у суспільстві за Т.Г.Шевченком та гендерні ініціативи ЮНЕСКО». У обговоренні від команди ліцею брала участь Аліна Ніздрачова.

Сектор освіти:

  • Б. Конструкторське бюро моделей «Освіта як пріоритет розвитку суспільства: співзвуччя поглядів Т.Г.Шевченка та ЮНЕСКО» . У обговоренні  від команди ліцею брала участь Владислава Осадча.

Сектор комунікації та інформації:

  • В. Анімаційний центр «Міжнаціональний діалог – шлях до стійкого миру у суспільстві (заклики Кобзаря та досягнення ЮНЕСКО)».

Сектор соціальних і гуманітарних наук:

  • Г. Експертно-правова рада «Боротьба Т.Г.Шевченка за дотримання природних прав людини та діяльність ЮНЕСКО у цій царині».

Ще одним  не менш цікавим кроком була ігрова сесія : «Україна – Шевченко – ЮНЕСКО», за результатами якої наша Аліна отримала Диплом за творчий підхід, розробку оригінальних ідей, інноваційні погляди та креативність у вирішенні проблем сучасної України.

Не доводилося сумувати і керівникам команд, адже вони теж активно долучилися до роботи у науково-практичній сесії -  «Роль шкіл ЮНЕСКО в освітньому процесі».

День промайнув, як мить. А потім було спілкування, пошук нових знайомств, нових ідей, нових друзів.

Наступний день видався ще більш емоційним, адже тут  була і серйозна робота щодо ухвалення Резолюції конференції, і серйозний аналіз ролі освіти у процесі створення ідеального суспільства, який детально провів   Помиткін Е.О., доктор психологічних наук, професор КНУ імені Т.Г. Шевченка, і емоційно-патріотичні виступи учасників конференції щодо зболеного стану України у сьогоденні, і «ріка емоцій та почуттів», та творча сесія: «Погляд у майбутнє», що розпочалася презентацією п’єси Е. Шмітта «Мислителі» у виконанні учнів Гуманітарної гімназії «Гармонія».

А ще до щему у серці зворушив усіх учасників зібрання виступ дитячо-юнацької хореографічної студії «Щасливе дитинство», народного ансамблю танцю «Україна». Не можна було без сліз та захоплення дивитися на композицію, створену талановитими дітьми, що символізувала єдину Україну, єдину і нероздільну. З болем у душі сприймали її ті, хто мусив покинути свої рідні домівки та школи і стати вимушеним переселенцем. А таких дітей у залі було багато.

Звичайно, нам усім болить майбутнє України і так хочеться вірити, що усі ідеї, напрацьовані дітьми дійдуть до тих, хто зуміє їх оцінити, зрозуміти і використати, адже діти говорили про самих себе у недалекому майбутньому.
Вони не лукавили, не кривили душею, вони мислили творчо і щиро. А завдання дорослих – почути та використати дитячі напрацювання, адже вони мають  раціональне зерно, якому уже давно пора прорости у нашому суспільстві.

Світлана Лісова – керівник проекту Асоційовані школи ЮНЕСКО

у Смілянському природничо-математичному ліцеї