Головна Газета "Ліцеїст" Ліцеїст (Січень 2013)

Ліцеїст (Січень 2013)

Калейдоскоп подій

Дозволь собі бути щасливим…

Семінар –тренінг щодо попередження емоційного вигорання у педагогів.

Образа, злість, невдоволення, критика себе та інших – усе це найшкідливіші для нас емоції.

Мозок викидає гормони стресу на будь-які подразники , що загрожують нашому спокою.

При цьому йому зовсім байдуже, реальні вони чи вигадані. Тому і на надуману проблему організм реагує, як на справжню.

Яким чином ми можемо допомогти собі уникнути синдрому емоційного вигорання? Відповіді на це питання шукали вчителі ліцею під час виконання тренінгових вправ. І, судячи з фото, в них це виходило добре…

Вони намагалися, використовуючи свої власні емоції і життєвий досвід, виростити дерево добра. Вийшло гарно: посадили – зазеленіло – зацвіло – заплодоносило - віддячило соковитими яблуками за добро.

Після завершення тренінгу усі учасники зійшлися на думці про те, що світ справді став добрішим, треба лише хотіти це помічати…

Благодійність завжди в моді...

Сьогодні про благодійність говорять так багато…
А що ж таке благодійність???
Благодійність це…бажання допомогти, це спроба змінити щось в світі на краще, це вияв небайдужості. Це те, що дарує радість, натхнення, щастя, наповнює тебе світлом, і ти відчуваєш, що живеш, не просто існуєш, так, саме живеш, і не просто для себе, для задоволення своїх потреб, ти змінюєш, змінюєш світ кожним своїм добрим вчинком, ти відчуваєш свою приналежність до цього світу, ти відчуваєш свою присутність у цьому світі, ти відчуваєш себе. Як же це чудово знати, що від твоєї допомоги комусь стало краще…
Саме так… Стало краще…
Мета благодійних акцій, які щорічно проходять у ліцеї – це виховання у ліцеїстів цієї внутрішньої душевної необхідність, дати зрозуміти, що навіть сама можливість допомогти комусь і її реалізація може принести велике задоволення, можливо, навіть більше тому, хто дає…
І якщо у вас справді сонечко в душі і ви бажаєте зігріти їм бодай одну дитину, просто приєднуйся до армії доброчинників…
Не так давно ліцеїсти під час благодійної ярмарки зібрали кошти для дитячого відділення міської лікарні імені Семашка, на які було придбано та передано маленьким пацієнтам такий необхідний для них пульсоксиметр, адже насичення гемоглобіну киснем це важливий фізіологічний параметр, що представляє собою процентний вміст з'єднаний з киснем оксигемоглобіну (HbO2) в крові.
Багато захворювань органів дихання і кровообігу можуть призводити до зниження насиченості і саме тому дуже важливо своєчасно знати ступінь насичення киснем гемоглобіну крові маленького пацієнта для забезпечення діагностики та проведення відповідної терапії в можливо більш короткі терміни.
Діти зробили хорошу справу. Їхні серця переповнює любов і радість за тих, кому змогли хоч трішки допомогти…

Зберегти дитячу віру у казку…

Традиційно, до свята Святого Миколая, євроклуб ліцею провів акцію «Збережемо дитячу віру в казку» по збору солодощів та іграшок для подарункових наборів найменшим учням спеціальної школи-інтернату.

Ліцеїсти, відгукнувшись на цю акцію, створили справжню святкову майстерню Святого Миколая у штабі євроклубу, де й було сфомовано 50 подаруночків.

19 грудня група учнів ліцею завітали до спеціальної школи - інтернату, щоб привітати найменших учнів зі святом і зберегти віру в казку в маленьких серцях школярів.

Солодощі та м’які іграшки припали до душі малечі і вони щиро дякували ліцеістам.

А самі євроклубівці відчували себе справжніми Миколаями, адже змогли подарувати хвилинки радості і задоволення малечі, якій так потрібно вірити у свято, у казку!!!

Незабутня мелодика тихої різдвяної ночі...

Нова радість стала,
Яка не бувала.
Над Вертепом звізда ясна
Увесь світ засіяла…

Найвідоміша різдвяна пісня, що лунає в кожній оселі, стала невід’ємним атрибутом зимового циклу свят.
Зараз в Україні зима асоціюється перш за все з колядками, які співають на свято Різдва Христового (6-7 січня за новим стилем).

Щойно на небі сходила Зоря, колядники ходили від хати до хати, щоб сповістити людей про народження нового Сонця, і зображення цього сонця носили з собою («різдвяна зірка»). Ця традиція збереглася й до сьогодні. Заходили у двір, будили господаря і співали його родині величальних пісень.

Звичай колядування має свою давню історію, коріння якої сягає ще арійських часів. Колядки пов'язані з днем зимового сонцестояння, яке наші предки називали святом Коляди. Його святкували 25 грудня. Вважалося, що в цей день Сонце з'їдає змій Коротун. Всесильна богиня Коляда в Дніпровських водах народжувала нове сонце — маленького Божича. Язичники намагалися захистити новонародженого: вони проганяли Коротуна, який намагався з'їсти нове Сонце, а потім ходили від хати до хати, щоб сповістити людей про народження нового Сонця, і зображення цього сонця носили з собою. Як тільки на небі сходила зоря, колядники заходили в двір, кликали господаря і співали його родині величальних пісень про сонце, місяць, зорі. Ці пісні й стали називати колядами або колядками.

Згодом, із появою християнської релігії обряд колядування був приурочений до Різдва Христового і в колядках з’явились біблійні і світські мотиви. Традиція колядування збереглася й до сьогодні. Як тільки на небі являється перша зоря — розпочинається Свята Вечеря, а діти збираються гуртом і йдуть вітати усіх колядками з народженням Христа!

Тож і ліцеїсти , свято дотримуючись традицій українського народу, розпочали свої вітання з різдвяними святами, даруючи людям насолоду від почутого та втіху від побажань здоров’я, добробуту, миру та злагоди у кожній родині…

Добрий вечір тобі, пане господарю!
Радуйся, ой радуйся, земле,
Син Божий народився!!!

І понесе коляда свою незабутню мелодику у вічні простори, і спуститься добром та благодаттю у кожну оселю, у кожну родину, щоби кожен зміг почуватися щасливим у тиху різдвяну ніч.

Справжнє спортивне свято на катку

Нещодавно учні ІІІ-М курсу влаштували собі справжнє спортивне зимове свято – поїхали до міста Черкаси, де в черговий раз зуміли розписатися гострими лезами своїх ковзанів на льодовому катку «Ельдорадо». Наша техніка ковзання майже досконала. Ми впевнено стоїмо на ковзанах, вміємо ковзати в парах, виконувати різкі розвороти, тому наше ковзання можна назвати змаганням на оригінальність. Ми вже не падаємо на льоду, як то було колись ще на першому курсі. І це тому, що такий колективний відпочинок для нас уже став гарною традицією. А ще - за ці роки ми стали справжніми друзями, що розуміють один одного із півслова, що будують свої стосунки на довірі, взаємоповазі та любові.

 

 

 


Коли батьківські збори в радість…

Що таке батьківські збори сьогодні? Чи проводимо ми їх так як треба? Чи дають вони результат? На ці та багато інших запитань завжди намагаємося знайти відповідь, готуючись до чергових загальноліцейних зборів.

Сучасні батьківські збори часто асоціюються зі своєрідною “повинністю”, яку треба відбути. Чому це так? І чи це дійсно так?..

Останнім часом усе частіше переконуємося, що батьківські збори – як військовий парад. Кожен раз вимагається наново демонструвати свої можливості. Краще, щоб наочно.

Щоб було предметно і цікаво, адже головне батьківське питання завжди одне й теж саме: що відбувається з моєю дитиною у ліцеї, чим вона тут живе, чим зайнята?

Саме на ці питання і намагалися дати відповідь під час проведення загальноліцейних батьківських зборів, що пройшли 23 січня, коли розповідали про навчальний процес у закладі, про олімпіади та конкурси, про творчі звіти та участь у проектах, про навчальні досягнення ліцеїстів та їхню участь у роботі МАН і науковому товаристві «Пошук» заступники директора з навчально-виховної роботи А.С. Бурсевич та Л.О. Хуртенко.

Про роботу учнівського самоврядування у закладі розповів президент ліцею Ігор Чернай, адже саме президентська рада є тим органом, який активізує та урізноманітнює життя дитячого колективу ліцею.

Цікавою та змістовною була презентація роботи євроклубу «Ми-разом!», керівником якого є учитель англійської мови Тетяна Ярмиш. Свою роботу представляли президент євро клубу Карина Стогній та екс-президент Марія Бойко. Батьки із захопленням переглядали презентацію та відеосюжети, де головні ролі належать саме їхнім дітям.

І відразу само по собі відпало запитання: чим вони зайняті у ліцеї.

Та найголовнішою подією вечора стало оголошення результатів загального індивідуального рейтингу ліцеїста та нагородження стипендіями тих, у кого він найкращий. А таких виявилося чимало.

Найвищий рейтинг по ліцею має учениця ІІІ-Б курсу Карина Стогній. Вона набрала 454 бали.

Грамотами та стипендіями за результатами І семестру було нагороджено ще 17 ліцеїстів: Катерину Нечипоренко, Аліну Манько, Даніїла Герасимчука, Аліну Ніздрачову, Марію Кульбіцьку, Марину Кодолу, Тетяну Булику, Катерину Костенко, Тамілу Безпалу, Сергія Бутрика, Євгенію Поправко, Андрія Реньгача, Катерину Балан, Валерію Ніколенко, Наталію Орлову, Марину Бакуменко та Олександра Поліщука.

Ми щиро раді за тих, хто намагається досягнути вершини. І з великим задоволенням допомагаємо усім, хто долає цей шлях.

Але ж без батьківської підтримки та розуміння, без їхньої допомоги нелегко торувати шлях. Тож хочеться щиро подякувати усім нашим батькам, яким небайдужі долі їхніх дітей, які бажають бачити своїх чад успішними, хто вірить у майбутнє і не боїться перешкод, а упевнено іде сам по життю та власним прикладом веде за собою своїх дітей.
Нам дуже приємно, що у кожній родині розуміють, що дитина – не яблуко робрату двох соціальних інститутів – сім’ї та закладу освіти, що активна участь у житті ліцею сприяє позитивному впливові не тільки на дитину, але й на весь освітній простір, в якому вона знаходиться, адже для того, щоб навчити її дотримуватися соціальних норм, батьки повинні не тільки розповідати про них людині, котра дорослішає, але й демонструвати це на практиці. Здається, більшості сімей це вдається.

Тому й батьківські збори стають не «повинністю», а в радість…


Незабутні різдвяні враження…


З 7 по 20 січня в Черкаському Академічному обласному українському музично-драматичному театрі ім. Т. Г. Шевченка, за сприяння мерії міста проводився «Різдвяний фестиваль 2013».

Отже і учні І-М курсу вирішили 10 січня 2013 року долучитись до цього дійства: переглянути виставу ,,Ніч перед Різдвом’’.

Перед переглядом була спонтанна екскурсія вечірнім містом. Центральна площа Черкас прикрашена надзвичайно гарними гірляндами. Перед казковим містечком гостино всіх зустрічав Дід Мороз. Саме казкове містечко було надзвичайно гарним, яких тільки чудернацьких персонажів там не зустріли.

А яка ж вистава на голодний шлунок? Звичайно, усі завітали в місцевий МакДональдс перекусити.

І ось, нарешті, довгоочікувана вистава. В театрі аншлаг.

Дійство розпочалося... Сучасна комедія на основі класичного твору Миколи Гоголя, з музикою композитора Івана Небесного.

Автор характеризує свою виставу як виставу про кохання. А глядачам здавалося що це була казкова, фантастична історія, яка трапилася в українському хуторі поблизу села Диканьки у ніч перед Різдвом: місцевий коваль Вакула, осідлавши чорта, привіз своїй коханій, сільській красуні Оксані, черевички самої цариці Катерини з тодішньої російської столиці — Санкт-Петербургу. Деякі сцени, як, наприклад, сцена у Солохи, зустріч Голови, якого витягує із мішка Чуб, обід Пацюка та багато іншого пронизані чисто гоголівським гумором і проходять під безперервний сміх публіки… Вистава неперевершена, не забуті найменші деталі, які створюють атмосферу українського життя.

Усі герої закохані одне в одного, усіма їхніми вчинками керує кохання.

Ролі поставлені якнайкраще. Актори не грали виставу, а здавалось, просто жили на сцені.

Ліцеїсти отримали масу задоволення від по-новому зображеної Гоголівської класики.

І так хочеть подякувати усім, хто долучився до створення цієї казки. Адже ще довго буде пам’ятатися відчуття незвичайного, відчуття свята в душі.

Браво!


Юні науковці

Мала академія наук учнівської молоді м. Сміли працює вже далеко не перший рік і свою діяльність спрямовує на виконання головних завдань, а саме:

  • створення умов для  творчого самовдосконалення учнів;
  • виявлення, розвиток та підтримку юних талантів і обдарувань;
  • залучення до науково-дослідницької роботи та забезпечення підтримки дослідницької діяльності;
  • пропаганда досягнень науки і техніки.

У 2012-2013 н.р. в МАН працює 17 учителів шкіл міста, які викладають на відділеннях:

  • літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства;
  • мовознавства;
  • історії;
  • філософії та суспільствознавства;
  • комп’ютерних наук;
  • математики;
  • хімії та біології;
  • фізики і астрономії;
  • екології та аграрних наук.

Заняття секцій МАН відвідують учні шкіл міста, колегіуму, гімназії, ліцею. Викладачі МАН протягом навчального року проводять групові заняття для цих учнів та індивідуальні консультації для учнів, які працюють над науково-дослідницькими роботами.

27-28 грудня 2012 р. було проведено І етап Всеукраїнського  конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук шкіл міста. У ньому взяли участь 83 учні шкіл, ліцею, гімназії та колегіуму м. Сміли (минулого року 89), які виконували роботи у 36 секціях (минулого року 32). З них 40 (минулого року 58) одинадцятикласників, 26 (23) учнів 10х класів, 12 (6) учнів 9х класів та 5 (2) учнів 8 класу. Слід відмітити, що зросла кількість учасників, що навчаються у 8-9 класах, що свідчить про зацікавленість учнями дослідницькою діяльністю.

Найбільшу кількість призових місць вибороли учні школи №3-колегіуму (21), гімназії ім. В.Т.Сенатора (18), Смілянського природничо-математичного ліцею (12). У інших шкіл результативність така: №1 (11), №5(10), №7 (4), №12 (2),   по одному призовому місцю мають учні шкіл №№11,2.

Журі відмітило гарну підготовку учнів до написання контрольних робіт з фаху та високий рівень дослідницьких робіт, які були представлені на конкурс-захист. Перші місця в різних відділеннях та секціях посіли учні: Жолобченко  Катерина (гімназія, секція української мови), Задорожня Аліна (гімназія, відділення літературознавства), Соколенко Юліана (гімназія, секція літературної  творчості),  Гаращенко Олександра (колегіум, секція фольклористики), Галактіонова Олена (гімназія, секція англійської мови), Рак Владислав (ЗОШ №1, секція релігієзнавства), Глізнецова Анастасія (колегіум, секція етнології), Шелудько Євгеній (спеціалізована школа №12, секція правознавства), Панченко Владислав (гімназія, секція історичного краєзнавства), Осьмачко Олена  (ЗОШ №1, секція мультимедійних систем), Скульський Владлен (колегіум, секція технології програмування), Веденєєв Максим (ліцей, секція комп’ютерних систем та мереж), Парахневич Оксана (ліцей, секція інформаційно-комунікаційних технологій та систем), Куценко Олександр (колегіум, секція астрономії), Бакуменко Марина (ліцей, секція експериментальної фізики), Безверхий Олексій (гімназія,  секція теоретичної фізики),  Демченко Максим (гімназія, секція економіки), Мартиненко Марина (спеціалізована школа №12, секція математики), Тупчієнко Дмитро (ЗОШ №7, секція математичного моделювання), Шемякін Нікіта (гімназія, секція прикладної математики), Ніколенко Валерія (ліцей, секція хімії), Шевченко Олена (колегіум, секція біології людини), Лисенко Яна (гімназія, секція медиции), Гресь Мар’яна (колегіум, секція екології),  Мазур Катерина (колегіум, секція охорони природи), Литвин Олександр (ЗОШ №1, секція ветеренарії та зоотехніки), Гончарук Артем (ЗОШ №1, секція агрономії), Білан Анастасія (ЗОШ №1, секція лісове господарство), Зирянова Катерина (гімназія, секція валеології), Зайцева Вікторія (ЗОШ №1, секція світової літератури).

У лютому 52 юні науковці візьмуть участь у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту, який пройде у м. Черкасах. Бажаємо їм гарно написати контрольні роботи та упевнено захистити свої дослідницькі роботи перед поважним журі, до складу якого увійдуть викладачі Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького, Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, Черкаського державного технологічного університету, директор коледжу економіки і управління Східноєвропейського університету економіки та менеджменту, завідувач відділу біорізноманіття та екології Черкаської дослідної станції біоресурсів ІРГТ  НААН,  методисти ЧОІПОПП та Черкаського обласного Центру еколого-натуралістичної творчості, малої академії наук учнівської молоді., викладач кафедри економічної теорії Черкаського інституту банківської справи Університету банківської справи Національного банку України,  учителі шкіл м. Черкаси.

Хуртенко Л.О.- заступник директора з навчально-виховної роботи


Наші успіхи.

Дуже швидко промайнув перший семестр. За цей час у наших учнів  було безліч цікавих справ, різноманітних заходів, зустрічей, спортивних та інтелектуальних змагань, конкурсів, олімпіад. Але найголовнішим завданням залишалося наполегливе навчання, оволодіння основами наук. Приємно підводити підсумки результатів навчально-виховного процесу у кінці навчальних семестрів. Цього року за результатами моніторингу навчальних досягнень на кінець І семестру мають середній рівень знань 154 ліцеїсти, що становить 75%. У багатьох із них серед семестрових оцінок серед балів достатнього та високого рівня є по одній  або по дві шестірки, що дає змогу сподіватись, що у ІІ семестрі ці учні продемонструють свою наполегливість та старанність і значно покращать рівень своїх навчальних успіхів. Достатній рівень знань мають 48 учнів ліцею. Високого рівня знань  досягли Реньгач Андрій (ІІІ-М курс), Поправко Євгенія, Стогній Каріна (ІІІ-Б курс).

Найкращі показники якості знань мають учні випускних ІV-М (41 %) та ІV-Б (40 %) курсів. За підсумками першого семестру середній бал навчальних досягнень по ліцею становить 7.9. Хочу сказати, що стабільність середнього балу у порівнянні з минулим роком збереглася. Найвищий середній бал мають учні  ІV-М  курсу (8.7) та ІV-Б курсу (8.5).

Серйозним випробуванням для наших ліцеїстів була участь у міських предметних олімпіадах. Адже головною метою залучення учнів до участі в них є формування особистості молодої людини, здатної самостійно під час навчальної діяльності ставити перед собою конкретні завдання і знаходити оптимальні шляхи їх вирішення та спроможної здобуті у процесі навчання знання застосувати на практиці. Ця мета досягається завдяки спільній свідомій і кропіткій праці талановитого учня та його наставника. Хочу наголосити, що найбільш суттєвий внесок у підготовку до олімпіад вносить учитель – компетентний помічник і консультант, організатор самостійної й пізнавальної діяльності, який безпосередньо проводить заняття з учнями, організовує й проводить ліцейний тур олімпіади, готує своїх учнів до наступних етапів. Цьогорічні результати міських предметних олімпіад засвідчили, що вчителі ліцею приділяють значну увагу викладанню основ наук, поглибленому вивченню базових дисциплін, індивідуальній роботі з учнями.

Цього року 70 учнів ліцею взяли участь у міських олімпіадах з різних предметів, що становить 34.6% від загальної кількості ліцеїстів. Учні здобули 25 перемог.  Перше місце посіли  9 учнів ( 36 % ),  ІІ місце -5 учнів (20 %),  ІІІ місце – 11учнів (44  %).

В особистій першості серед ліцеїстів лідером став учень ІІІ-М курсу Веденєєв Максим, який став переможцем трьох олімпіад (інформатика - І місце, фізика - ІІ місце, хімія -ІІІ місце).

По два призових місця   здобули  Реньгач Андрій (ІІІ-М курс, фізика - І місце, інформатика –ІІІ місце), Стогній Каріна (ІІІ-Б курс, англійська мова – І місце, історія – І місце),  Поліщук Олександр (ІV- М курс, фізика – ІІІ місце, астрономія - ІІІ місце), Герасимчук Даніл (І-М курс, математика -  ІІ місце, фізика - ІІ місце). Переможцями міської олімпіади стали також Бакуменко Марина (ІV-М курс, психологія, ІІІ місце), Балан Катерина (ІІІ-М курс, інформатика, І місце), Безсмола Катерина (ІV-М курс, математика, ІІІ місце), Бутрик Сергій (ІІ-М курс, фізика, ІІІ місце), Васильєва Марія (І-Б курс, біологія, ІІІ місце), Івченко Максим (ІІ-М курс, англійська мова, ІІІ місце), Латюк Сергій (ІІІ-М курс, математика, І місце), Ніколенко Валерія (ІV-Б курс, хімія, І місце), Остапенко Тетяна (ІІІ-М курс, інформатика, ІІІ місце), Поправко Євгенія (ІІІ-Б курс, географія, ІІІ місце),  Сорока Яна (ІІІ-Б курс, астрономія, ІІ місце), Стеблина Олег (ІІІ-М курс, математика, ІІ місце), Тихенко Валерія (І-Б курс, історія, І місце), Хоменко Софія (ІІІ-Б курс, астрономія, І місце).  У конкурсі юних знавців української мови ім. П. Яцика учениця ІІІ-Б курсу Поправко Євгенія посіла І місце.

За цими досягненнями стоїть наполеглива розумова праця як самих учнів  так і їхніх учителів інформатики  Микитюк О.О. (4 переможці), фізики Чуйко О.А. (5 переможців),  математики Осадчої Р.В. (4 переможці), астрономії  Волошиної М.С. (3 переможці), англійської мови Ярмиш Т.Є. (2 переможці),  хімії Хуртенко Л.О. (2 переможці), географії Валантирець Н.В., історії Гунько О.А., біології Цвященка П.К., української мови та літератури Береговенко Т.В., практичного психолога Коваленко В.В..

Тож хочу подякувати педагогічному та учнівському колективам за результативну роботу та побажати ще більш вагомих досягнень.

А.С. Бурсевич –  заступник директора з навчально-виховної роботи